بیشترین برف با ۲۶ سانتی متر در شهرستان نمین بارید / سرعین سردترین نقطه استان است

محمدی گفت: بیشترین برف با ۲۶ سانتی متر در شهرستان نمین بارید و در شهرستان اردبیل نیزبرف به ۱۸ سانتی متر برف رسید.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طبق نقشه های هواشناسی سامانه بارشی از حوالی ظهر امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند از استان اردبیل خارج خواهد شد.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: بیشترین برف با 26 سانتی متر در شهرستان نمین بارید و در شهرستان های سرعین و نیر به ترتیب 22 و 20 سانتی متر برف بارید و در شهرستان اردبیل نیز برف به  18 سانتی متر برف رسید.

 

این مقام مسئول اذعان داشت: شب گذشته شهرستان سرعین با ۸ درجه زیر صفر سردترین نقطه استان اردبیل بود و با خروج این سامانه هوای سرد در استان حاکم می شود و کاهش دمای هوای در برخی از مناطق استان تا 14 درجه زیر صفر هم خواهد رسید.

 

محمدی با بیان این مطلب که هشدارهای لازم در خصوص این سامانه نیز صادر شده است، ادامه داد: سامانه بارشی جدید از روز جمعه ۲۷ اسفند وارد منطقه شده و به طور متناوب تا روز دوشنبه  1 فروردین ۱۴۰۱ سبب بارش باران و برف خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه سامانه هوای سرد در استان حاکم خواهد بود، افزود: کشاورزان اقدام های پیشگیرانه جهت جلوگیری از سرمازدگی درختان نو شکوفه و پوشاندن و محافظت از تنه درختان و حفاظت از ریشه نهال های سیلو شده را دستور کار خود قرار دهند.

 

مدیر کل هواشناسی استان بیان کرد: تنظیم دمای گلخانه ها، مراکز کشت قارچ، مرغداری ها، دامداری ها و حفاظت از کندوهای زنبور عسل، تنظیم ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی های سرد آبی و شکستن مرتب لایه های یخ به منظور اکسیژن رسانی جزو ضروریات برای کشاورزان استان طی روزهای اخیر خواهد بود.

 

کد خبر 1158468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha