واژگونی خودرو علت ۵۰ درصد تصادفات خراسان جنوبی

رضایی با بیان اینکه در سال جاری ۵۰ درصد تصادفات در خراسان جنوبی بر اثر واژگونی و خروج خودرو از جاده رخ داده است، گفت: ۱۰ درصد ترددها در کشور با سرعت غیرمجاز انجام می شود که متاسفانه این آمار در خراسان‌ جنوبی ۲۱ درصد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ سرهنگ «علیرضا رضایی» امروز ( ۲۵ اسفند) در ستاد راهبری تصادفات استان اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۳ درصد ترددهای جاده ای در استان افزایش یافته است.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی به آمار تصادفات در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از ۱۳ هزار فقره تصادف در محورهای درون شهری و برون شهری استان رخ داده که متاسفانه ۲۵۰ نفر فوت کردند و چهار هزار و ۸۰۰ نفر مجروح شدند.

 

وی افزود: تعداد فوتی‌ها ۱۶ درصد و تعداد مجروحان حوادث ترافیکی استان ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

 

رضایی با بیان اینکه امسال ۵۴ درصد تصادفات خراسان جنوبی در محورهای اصلی رخ داده است، عنوان کرد: در این مدت ۸۵۲ هزار فقره اعمال قانون خودروهای متخلف و توقیف بیش از پنج هزار خودرو انجام شده است.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی متذکر شد: ۱۰ درصد ترددها در کشور با سرعت غیرمجاز انجام می شود که متاسفانه این آمار در خراسان‌ جنوبی ۲۱ درصد ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد تصادفات در استان به علت واژگونی و خروج از جاده رخ داده است، گفت: میانگین سرعت در جاده های کشور ۷۸ کیلومتر برساعت اما این رقم در استان خراسان جنوبی ۸۴.۵ کیلومتر بر ساعت است.

 

رضایی بیان کرد: تجزیه و تحلیل طرح های نوروزی پلیس در سه ساله گذشته نشان می دهد که ۲۹ اسفند، ۳، ۶ و ۱۴ فروردین جزو روزهایی است که فوتی تصادف داشته ایم و ۶۸ درصد حوادث رانندگی ایام نوروز هم در بازه ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب به وقوع پیوسته است که باید همه سازمان های حضور فعال داشته باشند.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه اولویت پلیس برای پوشش طرح نوروزی محورهای مشهد- زاهدان، دیهوک- کرمان و طبس- یزد است، برای کاهش تصادفات در سطح استان خواستار احداث استراحتگاه های موقت بین راهی، ایجاد شیب شیروانی، برقراری روشنایی پایدار در ورودی و خروجی شهرها، تجمیع یگان های امدادی و خدماتی در مقاطع پر تصادف، نصب بنر و تابلوهای هشدار، ایمن سازی دهانه پل ها، اختصاص خودورو نامحسوس از طریق شهرداری و آشکارسازی معابر پرحادثه و اصلاح با اولویت آن شد.

کد خبر 1158481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha