میز مشترک تجاری اتاق بازرگانی زنجان و بابل در این استان افتتاح می شود

یگانه فرد با اشاره به اینکه تفاهم نامه همکاری بین اتاق های بازرگانی زنجان و بابل به امضا رسیده است، گفت: میز تجاری و دفتر مشترک اتاق های بازرگانی دو طرف در محل اتاق زنجان افتتاح شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در دیدار هیات تجاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان بابل عراق با دکتر محسن افشارچی استاندار زنجان با بیان اینکه پیرو سفرهای صورت گرفته به کشور عراق و استان کربلا، دعوت از رئیس اتاق بازرگانی بابل برای سفر به استان زنجان صورت گرفت، اظهار کرد: عراق کشور دوم هدف در نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان می باشد که در همین راستا برنامه‌ریزی شده تا تجارت خارجی استان به استان های مختلف این کشور هرچه بیشتر توسعه پیدا کند.

 

علی یگانه فرد با بیان اینکه جلسات و نشست های مختلفی با حضور معاون اقتصادی استاندار زنجان، مدیران استان، با تجار و بازرگانان به صورتB2B و بازدیدهای از شرکتهای بزرگ صنعتی و تولیدی استان زنجان در راستای معرفی ظرفیت های تجاری اقتصادی صنعتی و معدنی استان زنجان صورت گرفته است، همچنین دیدار از بازار و انجمن خیریه مهرانه و دیگر ظرفیت های استان در بخش های مختلف اقتصادی از برنامه های این سفر بوده است.

 

وی با بیان اینکه بابل یکی از استان‌های مهم کشور عراق می باشد که در نزدیکی شهرهای مهم کربلا و نجف واقع شده است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی اسن استان دارای ۸۰ هزار نفر بوده و از قدیمی ترین اتاق های بازرگانی کشور عراق می باشد که در ۱۹۴۷ تاسیس شده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه تفاهم نامه همکاری در خلال این سفر بین اتاق های بازرگانی زنجان و بابل به امضا رسیده و میز تجاری و دفتر مشترک اتاق های بازرگانی دو طرف در محل اتاق زنجان نیز افتتاح شده است، گفت: در آینده نزدیک نیز دفتر مشترکی در اتاق بازرگانی بابل نیز افتتاح خواهد شد تا زمینه همکاری‌های تجاری و زمینه‌های لازم برای فعالان اقتصادی دو طرف نیز فراهم شود.

 

در ادامه استاذ صادق هاشم المعموری رئیس اتاق بازرگانی بابل عراق نیز با بیان اینکه از اتاق بازرگانی زنجان برای میزبانی شایسته از هیئت تجاری بابل عراق نهایت قدردانی و تقدیر را داریم، اظهار کرد: اتاق بازرگانی بابل به همراه تجار ممتاز خود در این استان حضور پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه استان بابل در قلب کشور عراق قرار گرفته و از استان‌های مهم این کشور محسوب می‌شود که به کربلا و نجف نیز بسیار نزدیک و شاهراه تجارت این کشور می باشد، ابراز کرد: تجار استان بابل و کشور عراق ارتباط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند که در نظر داریم این ارتباطات را با استان زنجان نیز هر چه بیشتر گسترش دهیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی بابل عراق با بیان اینکه این اتاق یکی از موفق ترین اتاقهای بازرگانی در کشور عراق به جهت ارتباط با استان ها و اتاق های بازرگانی ایران می باشد، خاطرنشان کرد: در همین راستا دفتر مشترک تجاری دو طرف افتتاح و تفاهمنامه همکاری امضا شد تا روابط تجاری اقتصادی دو طرف را بتوان عملیاتی کرد.

 

هاشم المعموری با بیان اینکه توانمندی های تولیدی صنعتی استان زنجان بسیار بالا بوده به گونه ای که موجبات شگفتی مار را فراهم کرده است که این موضوع بیانگر این بوده که در آینده همکاری های بسیاری در زمینه های تجاری و اقتصادی با استان زنجان داریم، افزود: میتوان تجارت فوق العاده ای را بین دو طرف رقم زد.

 

استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه عراق یک همسایه متفاوت برای ما می باشد و ارتباط صمیمی و دوستانه بسیار خوبی با این کشور داریم، اظهار کرد: هر گونه ارتباطی برای ما غنیمت بوده و برنامه ما این بود تا روابط تجاری و اقتصادی در بخش‌های مختلف را با این کشور بهبود بخشیم.

 

محسن افشارچی با اشاره به اینکه توسعه روابط استان زنجان و استان بابل عراق موجب خرسندی و رضایت استان می باشد، خاطرنشان کرد: استان زنجان به لحاظ اقتصادی سبد متنوعی از صنایع را دارد که از صنایع فولادی، کاغذی، برق و الکترونیک و قدرت، کشاورزی تا دیگر بخش ها، بسیار متنوع می باشد که نه تنها در حوزه تجارت و صادرات می‌توان همکاری‌های را صورت داد، بلکه از لحاظ فنی نیز می توان مشاور و آموزش های لازم را به طرف مقابل ارائه کرد.

 

افشارچی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده بین دو طرف، گفت: انتظار داریم تا نتایج آن در اقتصاد استان زنجان و اقتصاد استان بابل خود را نشان دهد.

 

وی در پایان ابراز کرد: تمام تلاش ما این بوده تا بخش خصوصی بدون هیچ مشکلی و در بخش های مختلف همکاری های تجاری اقتصادی را با شما گسترش دهد و آمادگی این وجود دارد تا موارد احتمالی را مورد حل و فصل قرار دهیم.

کد خبر 1158516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha