وجود ۵ هزار و ۴۰۰  نفر فارغ از تحصیل بخش کشاورزی در استان ایلام

عموزاده با بیان اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی در استان ایلام وجود دارد، گفت: توسعه باغات، گیاهان دارویی و زراعت چوب و ایجاد شرکت‌های مکانیزاسیون می تواند زمینه اشتغال این فارغ التحصیلان را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام، صبح امروز(۲۵ اسفند)  در جلسه ساماندهی امور جوانان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب استان در بخش کشاورزی نظیر آب، خاک، باغبانی و زراعت و صنایع کشاورزی، اظهار کرد: حدود ۵۴۰۰ نفر فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی داریم که می توانیم وظایفی که در این بخش است را به این عزیزان واگذار کنیم.

 

« آذرنوش عموزاده» تصریح کرد: در حال حاضر به طور منظم جلساتی با سازمان نظام مهندسی برگزار می کنیم که این فعالیت‌هایی که قابل واگذاری است و در دو بخش هستند که یک بخش را که خودمان می توانیم در سازمان و استان واگذار کنیم و یک بخش دیگر باید از مرکز مجوز بگیریم که در این راستا حدوداً ۲۴ مجوز مراکز خدمات کشاورزی برای استان صادر کردیم که ۷ مورد از آنها افتتاح شده و بقیه در روزهای آینده افتتاح خواهند شد.

 

وی افزود: بر اساس بررسی ما حدوداً ۶۰ مرکز خدمات کشاورزی می توانیم در استان ایجاد کنیم که با توجه به ظرفیت این مراکز و جذب کارشناسان، فعالیت‌های زیادی در زیربخش‌های مختلف مثل نظارت بر احداث و نحوه تولید، شبکه های مراقبت، توزیع نهاده های کشاورزی و شرکت‌های مکانیزاسیون می توانند در قالب این مراکز واگذار شوند که جلسات آن دارد به شکل منظم برگزار می شود.

 

مدیر کل جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما در بحث گلخانه ها وظیفه داریم سالیانه ۱۲ هکتار گلخانه در استان احداث کنیم که به ازای هر هکتار می توانیم ۱۰ نفر را بکارگیری کنیم، در شهرستان مهران زیرساخت ۱۰۰ هکتار گلخانه را توسط مدیریت شهرکهای کشاورزی در دست اقدام داریم و قرار است در هر شهرستان یک شهرک گلخانه ای ایجاد کنیم که بحث تولید و اشتغال را افزایش دهیم.

 

عموزاده تصریح کرد: در بحث ایجاد طرحهای تولیدی در زیربخش‌های مختلف در دولت گذشته یک محدودیت‌هایی ایجاد شد که الان برداشته شده اند و ما در هر بخشی که نیاز است جوانان فارغ التحصیل بخش کشاورزی و سایر بخش ها می توانند مراجعه کنند و ما این طرحها را با اولویت به این عزیزان واگذار کنیم.

 

وی گفت: ایجاد شرکت‌های مکانیزاسیون که ظرفیت بسیار خوبی است، توسعه باغات، گیاهان دارویی و زراعت چوب است که با هماهنگی با منابع طبیعی داریم این ظرفیت‌ها را شناسایی  می کنیم که بعد از شناسایی در معرض واگذاری قرار می دهیم، همچنین ایجاد صنابع جانبی فرآوری و بسته بندی و طرحهای آبزی پروری استان را خواهیم داشت که حدوداً ظرفیت ۵ هزار تن طرح آبزی پروری در استان وجود دارد.

کد خبر 1158572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha