برنامه بازدید کاروان های راهیان نور مازندران   از مناطق عملیاتی جنوب تشریح شد

عباسپور با بیان اینکه امسال اردوهای راهیان نور به دو شکل اتوبوسی و همچنین عزیمت توسط خود مردم (خودروی شخصی) صورت می گیرد، گفت: مازندرانی ها در یادمان شهدای هفت تپه، فتح المبین، والفجر هشت، اردوگاه شهید بلباسی، اردوگاه شهید جعفرزاده حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «محمد عباسپور» با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم امسال برنامه راهیان نور با دعای همه مشتاقین عرصه ایثار وشهادت اتفاق افتاد و شاهد حضور پررنگ همه مردم از گروه های مختلف در برنامه امسال هستیم، اظهار کرد: سپاه کربلا در راستای بحث راهیان نور سلسه اقداماتی انجام داد که  آن مردمی کردن راهیان نور و  بحث ارزان سازی سفر با کمک خیرین بود که امسال این اتفاق در مازندران رقم خورد.

 

مسئول اردویی،گردشگری و راهیان نور سپاه کربلا استان مازندران افزود: مجموعه سپاه کربلا با کمک خیرین توانست در مسئله اسکان و تغذیه  زائر کاهش هزینه داشته باشد که با کیفیت ترین و مناسبت ترین خدمات برای زائرین مناطق عملیاتی همراه است.

 

وی گفتک سلسه اقدامات دیگر آماده کردن بسترهای راهیان نور، که مهم ترین آن هوشمند سازی ثبت نام کاروان های راهیان نور بود. در گذشته بصورت سنتی ثبت نام انجام میشد و آن دسته از مردمی که به صورت خودروهای شخصی درصدد بودند تا در اردوی های راهیان نور شرکت کنند،دسترسی به مراکز ثبت نام نداشتند .امسال  سامانه ای طراحی شد و  مردم عزیز می توانستند از ۵ بهمن در این سامانه ثبت نام کنند . در این سامانه بازه های ثبت نام از ۱۷ اسفند تا ۴ فروردین تعریف شده است که درسامانه بخش اسکان هم در اختیار زائرین قرار گرفت و هم تشرف به مناطق عملیاتی به صورت پیشنهادی مشخص شد.

 

عباسپور تصریح کرد: سیر تشرف به مناطق عملیاتی هم به صورت پیشنهادی در دستور کار قرار گرفته است. کاروان هایی که از مازندران به سمت جنوب حرکت میکنند، پس از رسیدن به خوزستان، غروب روز اول را در اردوگاه شهید جعفزاده اندیمشک اسکان می یابند و و صبح روز بعد برای بازدید از یادمان فتح المبین و یادمان شهدای هفت تپه راهی می شوند. یادمان شهدای هفت تپه با همت همه دلسوزان عرصه ایثار و شهادت و با تدفین دو شهید گمنام احیا شد. کاروان ها بعدازظهر پس از بازدید این دو یادمان به سمت خرمشهر و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر راهی می شوند و شب در این اردوگاه اسکان می یابند.کاروان ها دوشب دراین اردوگاه اسکان دارند.

 

وی اضافه کرد: روز دوم بازدید کاروان ها از یادمان عملیاتی والفجر هشت و اروند کنار که یکی از مناطق عملیاتی لشکر پرافتخار لشکر ۲۵کربلا است حضور می یابند. و بعدازظهر کاروان ها به سمت ارودگاه به صرف نهار باز میگردند و بعدازظهر هم کاروان ها به سمت یادمان نهر خیرین و بازدید از یادمان شلمچه راهی می شوند.

 

عباسپور ادامه داد: روز بعد هم کاروان ها به سمت یادمان طلائیه و هویزه راهی می شوند و آخرین حضور کاروان ها هم که اختتامیه راهیان نور  است حضور رائرین در معراج شهدای شهید محمودوند اهواز است.

 

وی به استقبال هم استانی ها از اردوی راهیان نور به سبک پیاده روی اربعین اشاره و بیان کرد: امسال حضور خودروهای شحخصی پررنگ بود . باید به این سمت برویم که ارودی راهیان نور را مردمی کنیم مثل مدل مردمی کردن پیاده روی اربعین ، این بستر مهیا شود که مردم با خودروهای شخصی از راهیان نور در سال های آینده استفاده کنند.

 

عباسپور گفت: در دو مجموعه اسکان کاروان راهیان نور مازندران، که یک اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک، و دیگری اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر به اضافه یادمان شهدای هفت تپه، حدود ۲۵۰خادم مشغول فعالیت در عرصه های مختلف فرهنگی، خدماتی، پشتیبانی،بهداری و بهداشت و سلامت و ... می باشند که از این تعداد ۱۰۰نفر خانم و ۱۵۰نفر آقا هستند. خادم الشهدا در ایام راهیان نور هرساله حضور پیدا می کنند. اما در دو سالی که بخاطر کرونا در اردوی راهیان نور وقفه ایجاد شده بود، خادمین در مسئله مبارزه با کرونا در عرصه های جهادی فعالیت  می کردند.

 

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های خوب فرهنگی در اردوی راهیان نور برنامه فرهنگی شهید بصیر است، افزود:  وقتی کاروان های در ادروگاه شهید حعفرزاده مستقر شدند ، یک کاروان به صورت پیشقراول درآمده و مداح و راوی در کاروان ها حضور پیدا می کند، و برنامه به صورت تجمیعی برای همه کاروان ها برگزار می شود. همین برنامه را هم در اردوگاه شهید بلباسی داریم که در بازدید از مناطق عملیاتی کاروان ها به صورت تجمیعی در یک منطقه عملیاتی  بوده و برنامه ها اجرا می شود.

 

عباسپور اضافه کرد: سلسه برنامه های دیگری هم دراردوگاه شهید جعفرزاده و شهید بلباسی برگزار می شود برنامه افتتاحیه راهیان نور است .در اردوگاه شهید بلباسی هم برنامه های فرهنگی ، و همچنین رزمایش فرهنگی در فضای اردوگاه شهید باکری  با زبان هنر ، برای کاروان ها اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه از روز ۱۷اسفند که شاهد حضور کاروان های هستیم ، تا به  امروز ۲۵اسفند حدود ۵هزار زائر مازندرانی از یادمان ها و مناطق عملیاتی بازدید کردند، گفت: درهمه اردوگاه ها تیم های بهداری و باحضور پزشکان حاضر مستقر هستند و بحث تغذیه و هم پشتبانی با حضور خادمین انجام میگیرد که هر روز ، یک هزار پرس غذای گرم در اختیار کاروان ها قرار میگرید.

کد خبر 1158694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha