رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به پیش بینی افزایش مسافران نوروزی به کرمان مورد تأکید است

دکتر بارونی با بیان اینکه روند نزولی بیماران بستری و سرپایی ها بسیار خوب است؛ ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به ورود مسافران زیاد به استان را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر محسن بارونی، چهارشنبه شب(۲۵ اسفند) با بیان اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه و با حضور ۳۱ تیم و ۲۹۹ نفر از بازرسان بهداشت محیط آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد؛ افزود: پیشگیری از بیماری کرونا و نظارت شدید بر مراکز توزیع مواد غذایی در راستای سلامت مردم اجرا می‌شود.

 

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به روند نزولی بیماری کرونا در استان با وجود قرمز بودن اکثر شهرها، تصریح کرد: باید دستورالعمل ها رعایت شود و رستوران ها و اقامت گاه ها در شهرهای قرمز باید با ۲۰ درصد ظرفیت، میهمان بپذیرند و اگر تغییری در رنگ ها صورت بگیرد اعلام می شود.

 

 

وی ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به ورود مسافران زیاد به استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: در طرح بسیج سلامت همه محورها دیده و به بازرسان ابلاغ شده و دستورالعمل واحدی است و اگر تخلفی دیده شود به شکل قاضی در محل با صنف متخلف برخورد می شود.

 

 

دکتر بارونی با بیان اینکه روند نزولی بیماران بستری و سرپایی ها بسیار خوب است و امیدوارم این وضعیت پایدار باشد؛ گفت: در حال حاضر ۴۸۰ بیمار بستری هستند که ۱۸۰ نفر آنان بیمارن قطعی مثبت کرونا هستند و در مراجعات سرپایی ۴۹۰ بیمار داشتیم که ۱۴۴ نفر آنها مثبت بودند و امیدواریم این روند همچنان کاهشی باشد.

کد خبر 1158696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha