گلایه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از نهادهایی که پیگیر تفاهم نامه ها نیستند

نادری گفت: معتقدیم کم‌کاری دستگاه های اجرایی اجحاف در حق مردم بوده و نیازمند پیگیری است و نهادی باید جهت پیگیری وجود داشته باشد تا همه پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شایان نادری» در آخرین رزمایش از مرحله دوم و فاز ششم رزمایش «احسان و همدلی» که در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج برگزار شد، گفت: تاکنون ۱۶ رزمایش در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، معیشتی، بهداشتی و گرمایشی برگزار شده و امروز آخرین رزمایش در سال ۱۴۰۰ را پشت سر می گذاریم.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، اظهار کرد: طی چند روز گذشته تصاویر و کلیپ هایی از منطقه دیشموک منتشر شد که درباره آن باید گفت ما نیز دل پری داریم، زیرا نهادها و دستگاه هایی که با آنها تفاهم داریم، آن طور که باید و شاید در کار پیشتاز نبوده اند.

 

وی ضمن ارائه گزارشی از خدمات ستاد اجرایی در دیشموک، افزود: در حوزه های راه روستایی، آبرسانی، مسجد، مدرسه و حوزه سلامت، یکی از مهم ترین پایلوت ها که از سال ۹۴ و ۹۵ ورود کردیم در بخش دیشموک بود. اخیرا نیز از ۳۶ مدرسه کانکسی که سهمیه استان بود، ۱۳ مدرسه از آنها در بخش دیشموک اجرا شد.

 

نادری ادامه داد: نخستین خوابگاه شبانه روزی دخترانه نیز در این بخش بزرگ که حتی یک خوابگاه دخترانه نداشت، به همت ستاد اجرایی کارهای مقدماتی و کلنگ زنی آن انجام و در حال اجرا بوده و امیدواریم با همکاری نوسازی مدارس شاهد هرچه زودتر بهره برداری از آن باشیم.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه از دستگاه های اجرایی انتظارات بیشتری داشتیم، ادامه داد: در سال ۹۵ پروژه ای در بخش دیشموک با مشارکت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون آغاز کردیم که با پیگیری های بنیاد برکت نصف هزینه تزریق شده ولی نهادی که با ما مشارکت داشت، هنوز پیگیر نشده و کار را پیش نبرده که به نوعی اجحاف در حق مردم بوده و معلوم نیست چه کسی باید پاسخگو باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ میلیارد تومان در حوزه راه روستایی طبق تفاهم نامه بنیاد برکت در سال ۹۵ با راه و شهرسازی و بعد از راهداری داشته و به زور ۵۰ درصد پیشرفت داشته که این ظلم در حق مردم است، در حالی که انتظار داریم بعد از این تفاهم نامه ها تحرک بیشتری دستگاه های اجرایی داشته باشند.

 

نادری افزود: از سال ۹۵ تاکنون که تفاهم نامه انعقاد شد، طی این مدت سه مدیرکل تغییر کرده و با تمام مشغله کاری باید از هرکدام درخواست ادامه روند کار و نگه داشتن پیمانکار را کنیم، در حالی که خودشان باید پیگیر باشند تا منابع هدر نرود‌.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از نوسازی مدارس استان و آب و فاضلاب که پیگیر تفاهم نامه های خود هستند، گفت: ۴۰ پروژه با آبفای استان منجر به حل مشکل آبرسانی به ۱۷۲ روستا شد، همچنین تاکنون ۲۸۶ کلاس درس با همکاری نوسازی مدارس افتتاح شده و این دو دستگاه همکاری کامل داشتند، ولی به برخی دستگاه ها گلایه داریم.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه استاندار استان باید به این موضوع رسیدگی کنند، اظهار کرد: معتقدیم کم‌کاری دستگاه های اجرایی اجحاف در حق مردم بوده و نیازمند پیگیری است و نهادی باید جهت پیگیری وجود داشته باشد تا همه پای کار باشند.

 

نادری گفت: برخی مناطق مشکل راه روستایی، برخی دیگر مشکلات آب آشامیدنی و … دارند، ستاد اجرایی تمام و کمال آماده همکاری بوده، ولی گلایه داریم از نهادهایی که پیگیر تفاهم نامه ها نیستند و همکاری ندارند.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به عنوان مثال جاده سیلاب کلوار در شهرستان مارگون چندین پیمانکار عوض شده و بنیاد هزینه کرده، اما وقتی سایر نهادها همکاری ندارند کار به تنهایی پیش نمی رود، ضمن اینکه در روزهای پایانی سال دل پری داریم و امیدواریم در سال جدید تغییر رویه دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز گفت: در این ایام سخت کرونایی چندین مرتبه بسته های معیشتی پیرو فرمان ولایی ولی فقیه توزیع شد.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» افزود: سازمان های بسیاری از جمله سپاه و کمیته امداد نیز پای کار آمدند، اما در این بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بسیار خوب درخشید و در بحث حمایت از آسیب دیدگان کرونایی وارد میدان شد.

 

وی در ادامه این رزمایش، پیشنهاد داد این بسته ها در قالب هدیه امام زمان (عج) توزیع شوند تا بخشی از مشکلات مردم حل شود.

 

امام جمعه یاسوج از همه دست اندرکاران از جمله بسیج، سپاه، گروه های جهادی، نیروی انتظامی و سایر کسانی که در امر حمایت و توزیع این بسته های معیشتی خدمت می کنند، تشکر کرد.

کد خبر 1158708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha