متکدیان روز برات در بیرجند جمع آوری می شوند

امیرآبادی با بیان اینکه متکدیان روز برات جمع آوری می شوند، گفت: امسال پیش بینی می شود تعداد متکدیان کمتری به دنبال فرهنگ سازی و اجرای دو طرح ضربتی جمع آوری شوند.

«منصوره امیرآبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: مراسم برات از جمله آیین های سنتی خراسان جنوبی است که همزمان با روزهای 12 و 14 ماه شعبان به یاد درگذشتگان خود بر سر مزار آنها برگزار می کنند.

 

مسئول مرکز فوریت های اجتماعی شهرداری بیرجند با بیان اینکه مردم در این روز برای اموات و درگذشتگان خود شیرینی و خرما خیرات می کنند، افزود: برای جلوگیری از اسراف و تبذیر، بهتر است این کمک ها به نیازمندان واقعی سوق داده شود تا تکدی گری هم رواج نیابد.

 

امیرآبادی بیان کرد: از چند سال گذشته طرح جمع آوری متکدیان در روز برات در استان برگزار می شود و امسال هم این طرح اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته در روز برات 42 نفر از متکدیان جمع آوری شده اند، ادامه داد: امسال پیش بینی می شود تعداد متکدیان کمتری به دنبال فرهنگ سازی و اجرای دو طرح ضربتی جمع آوری شوند.

 

مسئول مرکز فوریت های اجتماعی شهرداری بیرجند گفت: امسال دو تیم در قالب 16 نفر در حال جمع آوری متکدیان در روز برات هستند که شامل نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای شهردازی می شوند.

 

امیرآبادی با بیان اینکه این متکدیان بعد از شناسایی با کمک نهادهای حمایتی ساماندهی می شوند، افزود: با اخذ تعهد کتبی در صورتی که این متکدیان از روستا و یا شهرستان های دیگر در آرامستان ها حضور داشته باشند به محل زندگی خودشان منتقل و در صورتی که نیازمند باشند تحت حمایت نهادهای دیگر قرار می گیرند.

 

کد خبر 1158780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha