نقش رسانه ها در توسعه همه جانبه هر جامعه ای بی بدیل است

محمدصادق معتمدیان گفت: نقش رسانه ها در توسعه آذربایجان غربی بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «محمدصادق معتمدیان» در گفتگو با خبرنگاران استان، با اشاره به تاثیر طرح یکشنبه های تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در بهبود وضعیت واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: در این طرح تاکنون 87 مصوبه داشتیم که 38 مورد از این مصوبات اجرایی شده که معادل 45 درصد می باشد و بقیه مصوبات در دست اقدام است که پیگیر اجرای کامل این مصوبات هستیم.

 

وی با اعلام اینکه در سفرهای شهرستانی نیز 407 مصوبه داشتیم که شامل 336 مصوبه عمرانی و 71 مصوبه اقتصادی می شود، افزود: نگاه توسعه ای ما همه جانبه بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز جامعه، اولویت اصلی را حوزه اقتصادی تعیین کرده و در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت های قابل توجهی داشته ایم.

 

استاندار آذربایجان غربی همچنین چالش اول استان را عدم ریل گذاری و پیدا نکردن مسیر توسعه اعلام کرده و تصریح کرد: ساماندهی مرزها، شتاب دیپلماسی منطقه ای، توسعه کشت گلخانه ای، توسعه گردشگری و ... بخشی از برنامه های ما در سال آینده برای استان است.

 

معتمدیان با اشاره به اینکه برای توسعه نیازمند سرمایه گذار هستیم و باید برای این موضوع بسته های تشویقی فراهم کنیم، یادآور شد: یکی از دلایل فرار سرمایه گذاران از استان، سخت بودن مسیر سرمایه گذاری و عدم حمایت و همراهی دستگاهها بوده که این موانع باید به سرعت رفع شود.

 

وی در ادامه توسعه ارتباط با رسانه ها را از اولویت های کاری مجموعه استانداری معرفی کرده و افزود: نقش رسانه ها در توسعه آذربایجان غربی بسیار مهم و حیاتی بوده و انتقادات رسانه ها در راستای گسترش همدلی، انسجام و جلوگیری از تفرقه افکنی ها باید منصفانه باشد.

 

استاندار آذربایجان غربی همچنین تبدیل آسیب ها و تهدید‌ها به فرصت را ضروری دانسته و گفت: با توجه به ضعف در اطلاع رسانی ظرفیت ها و برند‌های ارومیه و آذربایجان غربی، رسانه ها و خبرنگاران بیش از پیش در این حوزه ها فعال شوند.

 

معتمدیان با تاکید بر اینکه رسانه ها باید شناسنامه دار شوند، خاطرنشان کرد: رسانه ها ضمن شناساندن آذربایجان غربی به عنوان استانی امن، ظرفیت های گردشگری استان را در بعد ملی و بین المللی به شیوه اصولی معرفی نمایند.

 

وی در پایان با اشاره به تقویت حوزه نظارتی و بازرسی در ادارات در سال آینده، تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی ضمن برگزاری جلسات مستمر با خبرنگاران و رسانه ها، اقدامات و عملکرد‌ دولت را به اطلاع مردم برسانند.

 

کد خبر 1158782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha