طرح آرامش بهاری در بقاع مبترکه استان لرستان برگزار می شود

حجت الاسلام طباطبایی، گفت: طرح آرامش بهاری به مناسبت عید نوروز در ۴۶ بقعه متبرکه استان لرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،«مرتضی طباطبایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: همزمان با میلاد باسعادت منجی عالم بشریت در بقاع متبرکه شاخص استان لرستان جشن میلاد برگزار می شود.

 

وی از برگزاری آیین تحویل سال نو در بقاع متبرکه استان لرستان خبرداد و افزود: این آیین در حرم مطهر امامزادگان شاخص استان لرستان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان ابراز کرد: برنامه‌های تحویل سال نو با رویکرد تقویت فرهنگ  نشاط معنوی همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی در بقاع متبرکه پخش می شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی همچنین با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری، افزود: طرح آرامش بهاری در ۴۶ بقعه متبرکه لرستان اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به دعوت از 30 مبلغ برای حضور در طرح آرامش بهاری لرستان، بیان کرد: این مبلغان در کنار 60 مبلغ بومی از 28 اسفند امسال تا 14 فروردین 1401 در بقاع متبرکه این استان مستقر می‌شوند و در کنار تبلیغ به سؤالات زائران پاسخ می‌دهند.

 

وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری دو سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت محدود در بقاع متبرکه لرستان برگزار می شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان برپایی خیمه های معرفت را دیگر برنامه نوروزی دانست و افزود: خیمه‌های معرفت هم‌زمان با طرح آرامش بهاری دربقاع متبرکه استان برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: خیمه های معرفت علاوه بربقاع متبرکه  در اماکن سیاحتی و گردشگری استان چون قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد و دیگر امکان گردشگری شاخص برپا می‌شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی افزود: هر خیمه دارای غرفه‌های مختلفی مانند عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، ولایت و کودکان است.

 

مدیرکل اوقاتف و امور خیریه لرستان با اشاره به اسکان مسافران نوروزی توسط اوقاف و امور خیریه، افزود: مسافران نوروزی در زائرسراهای بقاع متبرکه شاخص استان اسکان داده می شوند.

 
حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه امامزاده محمد (ع)، امامزاده ابوالوفاء (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) دارای زائرسراست، گفت: ما آمادگی کامل را برای اسکان و پذیرایی از زائران در ایام نوروز داریم.
کد خبر 1158807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha