بازار رمضان برای اولین بار در «میشگیان» برپا می شود

بازار رمضان میشیگان در آستانه ماه مبارک رمضان برپا می شود و در این بازار مجموعه‌ای از صاحبان مشاغل مسلمان برای گرامیداشت ماه مبارک رمضان اقدام به فروش تزئینات، غذا، حنا و غیره می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wdet»، بازار رمضان میشیگان در آستانه ماه مبارک رمضان برپا می شود و در این بازار مجموعه‌ای از صاحبان مشاغل مسلمان برای گرامیداشت ماه مبارک رمضان اقدام به فروش  تزئینات، غذا، حنا و غیره می کنند.

«فاطمه صدیقی» که عامل اصلی برپایی بازار رمضان میشیگان است در این باره می گوید: ما هر سال شاهد برپایی بازارهای تعطیلات کریسمس و عید پاک بوده ایم اما هرگز بازاری را برای ماه رمضان در این منطقه ندیده ایم ،بنابراین من تصمیم گرفتم خودملین بازار را راه اندازی کنم.

صدیقی افزود: می‌خواهیم همه بازارهای تجاری مسلمان را در میشیگان در قالب این جشن تبلیغ کنیم و با استقبال ماه مبارک رمضان برویم.

وی همچنین گفت: راه اندازی این بازار به مسلمانان می‌گوید که ما اینجا هستیم و همه این تزیینات ماه رمضان را برای شما درست کردیم.

در این بازار اجناس بیش از 20 فروشنده از جمله کارت‌های تبریک ماه رمضان با هنرهای هندسی قاب‌بندی شده عرضه می‌شود.

همچنین دکوری های هنری چوبی با الهام از هنر اسلامی و صنایع دستی در این بازار عرضه می شود.

صدیقی می‌گوید که فعالیت‌هایی برای سرگرم کردن کودکان و نوشیدنی‌های رایگان برای افرادی که در این بازار حضور به هم می رسانند تدارک دیده شده است.

از آنجایی که تزئینات اسلامی در رویدادهایی مانند بازار رمضان میشیگان یا حتی در فروشگاه هایی مانند «تارگت» که در سال های اخیر در آنجا ظاهر شده اند، رایج تر می شود، صدیقی می گوید: ما به عنوان مسلمانان دیده می شویم و احساس می کنیم ماه رمضان در حال تبدیل شدن به یک آگاهی عمومی است.

رمضان امسال از 2 آوریل تا 2 می در ایالات متحده برگزار می شود. در این مدت بسیاری از مسلمانان برای بیان ایمان و انجام مناسک دینی خود، خیرات می دهند، نماز می خوانند، و  از هنگام اذان صبح تا غروب آفتاب نمی خورند و نمی آشامند.

قاطمه صدیقی گفت که او و گروهش بازاری را نیز برای برپایی جشن عید سعید فطر در نظر گرفته اند که مسلمانان و غیرمسلمانان می توانند برای لذت بردن از لحظات خود در آن شرکت کنند.

کد خبر 1158808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha