دشمن امروز یک جنگ اقتصادی علیه ما به راه انداخته است

رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن امروز یک جنگ اقتصادی علیه ما راه انداخته که باید با آن مقابله کرده و تحریم ها را خنثی کنیم باید یک جهاد اقتصادی داشته باشیم باید بر تولید، گسترش فعالیت های سالم اقتصادی تکیه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه در دیدار با فعالان اقتصادی و کارآفرینان سیستان و بلوچستان با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان گفت: برای اینکه بتوانیم بر سر سفره این ماه حاضر شده و بهره لازم را ببریم باید از الان ببینیم که در دعاهای خودمان از خداوند چه چیزی میخواهیم و چقدر برای خواسته ها ظرفیت داریم.

 

اژه ای در ادامه بیان داشت: در خصوص رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان این نکته حائز اهمیت است که باید برای هر استان با در نظر گرفتن مولفه ها، ظرفیت ها، مشکلات و استعدادهای خودش و مردمش نسخه بپیچیم؛ برای همه استان ها حتی با مشکلات واحد نمی توان نسخه واحد پیچید، برای مثال خشکسالی در سیستان و بلوچستان و اصفهان وجود دارد اما راهکارها در این دو استان متفاوت است.

 

وی افزود: باید توسط افراد بومی، افرادی که این استان را می شناسند، مدیران و نخبگان و با همفکری، کمک و حمایت مرکز، دولت، مجلس و قوه قضائیه، متناسب با استعدادها، ظرفیت ها، معدن، تجارت، مرز خاکی و غیره استان یک سند و نسخه عملی همراه با زمان بندی دقیق تهیه شود.

 

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: دشمن امروز یک جنگ اقتصادی علیه ما راه انداخته که باید با آن مقابله کرده و تحریم ها را خنثی کنیم باید یک جهاد اقتصادی داشته باشیم باید بر تولید، گسترش فعالیت های سالم اقتصادی تکیه کنیم، بر جهش تولید تکیه کنیم و در رفع موانع تولید بکوشیم.

وی ادامه داد: عوامل و موانع تولید زیاد است اما همه آنها در یک سطح نیستند. ما چگونه برای آن عواملی که در فعالیت های اقتصادی اصل هستند ارزش می گذاریم. عوامل اصلی کدام است و برای آنها چه سهم و ارزشی قائل هستیم و آیا موانع اصلی تولید کدام است؛  باید در این زمینه ها بیشتر بحث و گفت وگو کنیم.

 

اژه ای تصریح کرد: امروز ما اشتراک نظر داریم که فعالیت های اقتصادی را باید توسعه داده و برای تولید داخلی ارزش قائل شده و آن را توسعه بدهیم و اگر بر تولید خودمان متکی شدیم استقلال سیاسی پیدا کرده و استقلال کشور را حفظ خواهیم کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اما ما برای یک انسانی که نبوغ دارد، توانمند است، مدیریت دارد، کارآفرین است و برای کسی که در چرخه تولید، توزیع و عرضه بهره وری را بالا می برد سهم و ارزش یکسانی قائل نیستیم و در میزان حمایت از این افراد اشتراک نظر نداریم.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: در چگونگی حمایت از تولید وجه مشترک نداریم لذا گاهی فکر می کنیم داریم به تولید کمک می کنیم اما عکس آن اتفاق می افتد و این مسئله در قانون، اجرا و قوه قضائیه امکان دارد. 

 

وی افزود: نکته مهم بعدی این است که ما در مشخص کردن مرزهای فساد و خلاف نظر واحد نداریم و مشخص نکرده ایم که چه کسی مفسد و چه کسی خطاکار است چراکه نحوه برخورد با فساد و خلاف متفاوت است.

کد خبر 1158821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha