سرمایه گذاری ۲۰ میلیاردی برای ایجاد باغات در استان لرستان

ویسکرمی از ایجاد طرح جهش در اراضی دیم استان خبرداد و گفت: همچنین سرمایه گذاری ۲۰ میلیاردی برای توسعه باغات در استان لرستان انجام می شود.

« حامد ویسکرمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طرح جهش در 185 هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان اجرایی می شود.

 

وی افزود: در طرح جهش  باید 235 هزار هکتار زمین دم  زیر کشت برود و مابقی آن  نیز در کشت بهاره  زیر کشت خواهد رفت.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لرستان ادامه داد: برای تجهیز و مکانیزه کردن کشت دیم  در استان لرستان 8/19 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است که در همین راستا کلیه طرح های متقاضی به تعداد 220 طرح به بانک های عامل معرفی شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد:هدف اجرای این طرح استراتژیک جهش تولید و ارتقا ضریب امنیت غذایی در محصولات غلات، حبوبات، و دانه های روغنی است.

 

ویسکرمی به سرمایه گذاری 20 میلیارد تومانی برای ایجاد باغات شیبدار در استان لرستان اشاره کرد و افزود:این طرح جزء تعهدات سال 1401 ستاد است و ان شاء الله در سال آینده محقق خواهد شد.

 

وی به تحقق 90 درصدی برخی پروژه های عمرانی موضوع مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تنها چند ماه  از سفر رئیس جمهور به استان لرستان و مصوبات آن می گذرد، خوشبختانه  میزان تحقق و پیشرفت پروژه های  مرتبط با  ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

کد خبر 1158825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha