وظیفه مساجد در عصر غیبت زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: در حال حاضر و در عصر غيبت، مسجد با همه وظايفی كه در اسلام به عهده گرفته است و مسجد وظيفه مهم زمينه‌سازی ظهور امام زمان (عج) را بر عهده دارد.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج)، گفت: متاسفانه هر اندازه که غرب به موضوع آخرالزمان پرداخته ما نسبت به این موضوع و مهدویت غفلت کرده‌ایم، امروز مهم‌ترین ابزارهای فرهنگ‌سازی در جوامع بشری ابزار رسانه و هنر است به اندازه‌ای این ابزارها تاثیرگذار هستند که توانایی رشد و ارتقاء جامعه را دارا هستند.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: پرداختن به مهدویت و زمینه‌سازی برای امر ظهور باید جزء اهداف عالیه نظام و مسئولان باشد بنابراین برای آمدن امام ‌زمان (عج) باید زمینه ایجاد کرد و به استقبال ظهور رفت.

وی با بیان این مطلب که سه ویژگی مطلوب در زمان ظهور حاصل می‌شود، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مطلوب در زمان ظهور گسترش عدالت است زیرا با برقراری عدالت فقر، بیکاری، ظلم، اختلاس و دزدی ریشه کن می شود.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: ویژگی دوم زمان ظهور، وفور نعمت و نازل شدن برکات آسمانی و زمین است و ویژگی سوم زمان ظهور، شکوفایی عقل می باشد.

امام جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که در بحث مهدویت باید بر روی سه موضوع مهدی باوری، مهدی محوری و  مهدی یاوری به ‌صورت گسترده کار کنیم، تاکید کرد: مهدی باوری یعنی شناخت امام و مقام آن حضرت، مهدی محوری عمل به سیره امام زمان (عج) است.

وی اظهار کرد: امروز می توان از ظرفیت مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد برای ترویج فرهنگ مهدوی، آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با مهدویت و مسائل پیرامون آن و پاسخ به شبهات استفاده کرد.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با برگزاری دوره های آموزشی سبک زندگی مهدوی، اجرای مسابقاتی همچون  کتاب‌خوانی و نقاشی در ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار گام بردارند.

امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: امروز همه ما وظیفه داریم یاد امام زمان (عج) را در زندگی زنده نگه داریم و با توسل به آن حضرت زندگی خودمان را به عطر و بوی مهدی فاطمه (س) معطر کرده و برای تعجیل در امر فرج آن حضرت دعا کنیم.

وی ابراز کرد: شروع و ادامه حكومت اسلامی در زمان رسول خدا (ص) از مسجد بوده و در اين راستا مشخص است كه شروع حكومت جهانی حضرت مهدی (عج) نیز از مسجد خواهد بود.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: طبق اعتقاد مسلمانان، مسجد خانه خدا است و مجلس و جايگاه پيام‌آوران بزرگ الهی و خانه همه تقوا پيشگان است.

امام جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که تاريخ مسجد با تاريخ دين گره خورده است، مخصوصا دين اسلام، یادآور شد: از شروع بعثت نبی مكرم (ص) حركت‌ها و تمام فعاليت‌ها از مسجد صورت گرفته بوده و مساجد و به عنوان پايگاه عبادت، ياد خداوند متعال، پايگاه جهاد فكری، تعليم و تعلم معارف اسلامی و پايگاه تجمع نيروهای رزمنده و اعزام آنها به جبهه و جهاد و مركز وحدت مسلمين و نمايش روح وحدت و يكپارچگی به دشمنان اسلام مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر و در عصر غيبت، مسجد با همه وظايفی كه در اسلام به عهده گرفته است، وظيفه مهم زمينه‌سازی ظهور امام زمان (عج) را بر عهده دارد، كه مؤمنان در اين كانون مقدس همه روزه با حضور در آن و به پا داشتن فريضه نماز در صفوف منظم، پيوستگی و همبستگی خويش را به نمايش می‌گذارند و جامعه اسلامی را برای ظهور ولی عصر (عج) آماده می ‌كنند.

 

حجت الاسلام بامری بیان کرد: مردم در مساجد با خطرها و آفت‌هایی كه اسلام و امت واحد اسلامی را تهديد مي‌كند، آشنا مي‌شوند و برای رويارويی با اين خطرها چاره‌ اندیشی می کنند، تا زمينه ظهور امام زمان (عج) را فراهم كنند.



امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: فتنه‌ها در عصر ظهور زياد می‌شود، فساد سراسر جهان را در بر می گيرد و کلیه مكان‌ها در اثر اين فتنه‌ها و فسادها، آلوده می ‌شوند اما تنها مكانی كه نسبت به ساير محيط‌ها سالم می‌ماند، محيط مقدس مسجد است كه از فتنه‌ها و فسادها دور می ‌ماند.



وی ابراز کرد: اگر كسی بخواهد در اين عصر دين خود را حفظ کرده و ايمان خود را تقويت كند و به درجه يقين برساند، زمينه حركت در این مسير، در مسجد فراهم است، از طريق مسجد می‌شود راه‌های اطاعت از خدا را شناخت و با سيره رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) آشنا شد.



حجت الاسلام بامری در خاتمه گفت: محيط مسجد اثر تربيتی خاص دارد و انسان را به مقام صديقين و شهدا می‌رساند و كسی كه به اين مقام می رسند همانا از متقين و مخلصين خواهند بود و اين افراد در آخر الزمان زمينه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کرده و خودشان را برای جنگ با كفار در ركاب امام زمان (عج) آماده می ‌كنند.

کد خبر 1158887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha