رفع مشکلات آبادان و خرمشهر نیازمند رسیدگی از سوی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه رفع مشکلات آبادان و خرمشهر نیازمند رسیدگی از سوی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است گفت: جراحت‌های جنگ در این دو شهرستان که ناشی از جنگ است همچنان باقی مانده و مردم را رنج می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد» امروز (پنج شنبه ۲۶ اسفند) در حضور رئیس جمهور و جمع کاروان‌های راهیان نور در یادمان شهدای گمنام شلمچه، با بیان اینکه استان خوزستان ظرفیت‌ ها و استعدادهای زیادی در بخش‌های مختلف اقتصادی دارد اظهار کرد: متاسفانه هنوز از این پتانسیل‌ها به دلایل مختلف استفاده نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خرابی‌های باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی همچنان در شهرهای آبادان و خرمشهر خودنمایی می کنند افزود: جراحت‌های جنگ در این دو شهرستان که ناشی از جنگ است همچنان باقی مانده و مردم را رنج می دهد.

 

وی تصریح کرد: مردم آبادان و خرمشهر با وجود رشادت ها و جانفشانی‌ های زیادی که در جنگ انجام دادند اما همچنان با مشکلات گوناگونی از جمله اشتغال، آسفالت و آب و فاضلاب مواجه هستند.

 

حجت الاسلام موسوی فرد خاطر نشان کرد: رفع این مشکلات نیازمند رسیدگی از سوی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

 

وی از رئیس جمهور خواست تا توجه ویژه‌ای به شهرستان های آبادان و خرمشهر داشته باشد و بر ضرورت تسهیل حرکت کاروان های اربعین از مرزهای چذابه و شلمچه تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع توقع و انتظار مردم استان است که عزیمت کاروان‌های اربعین حسینی از مرزهای استان تسهیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز کرد: نیاز است با دولت عراق در این زمینه رایزنی شود و آنها نیز متعهد شوند مسیرهای ورود به شهرهای مقدس عراق را همواره باز کنند.

 

وی در سخنان پایانی خود خواستار حذف روادید برای زائران اربعین حسینی شد و آیت الله رئیسی رئیس جمهور در پاسخ این درخواست گفت: دولت سیزدهم بر اساس وظیفه دینی و اخلاقی خود همه امکانات و تدابیر لازم را برای تسهیل سفر زائران اربعین به کار خواهد گرفت.

 

رئیس جمهور همچنین از استاندار خوزستان، فرماندهی مرزبانی و سپاه خواست موضوع را به صورت ویژه دنبال کنند تا در حرکت میلیونی زائران اربعین حسینی از مرزهای خوزستان خللی ایجاد نشود‌.

 

کد خبر 1158905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha