بسته الکترونیکی مطالعالتی «زائر سلام» ویژه کتاب دوستان فعال شده است

حجت الاسلام سبزیان گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با ارائه بسته الکترونیکی مطالعالتی «زائر سلام» به مردم کتابخوان و فرهنگ دوست جامعه هدیه نوروزی داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر سبزیان» در جمع خبرنگاران بیان کرد: این اداره کل با ارائه بسته الکترونیکی مطالعالتی «زائر سلام» به مردم کتابخوان و  فرهنگ دوست جامعه هدیه نوروزی داد. 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به شعار «کتابداری هیچ وقت تعطیل نیست»، اظهار داشت: مجموعه کتابخانه های عمومی با شروع پاندومی کرونا و به تبع آن تعطیلی و اجباری کتابخانه های عمومی کوچی همگانی از فضای حقیقی به فضای مجازی داشتند. به عبارت دیگر می توان گفت این ویروس در کنار تمامی اختلالات اجتماعی یک فرصت ناب به نام فضای مجازی در اختیار کتابخانه های عمومی قرار داد.


وی افزود: تغییر شکل برگزاری برنامه ها و فعالیتهای متنوع فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی، کارگاه های آموزشی، نشست های کتابخوانی و ... در مناسبتهای مختلف از حالت حقیقی به مجازی باعث شد تا برخی مشکلات اعم از امکان عدم حضور، فاصله زمانی و مکانی و ... از سر راه برداشته شود و افراد بیشتری بتوانند از این برنامه استفاده کنند.

 

حجت الاسلام سبزیان تصریح کرد: از رو همزمان با فرارسیدن نوروز باستانی 1401 بر آن شدیم تا با ارائه بسته مطالعاتی «زائر سلام» به صورت الکترونیکی گامی موثر در مسیر ارائه خدمات کتابخانه ای و آشنایی مردم با فرهنگ مشهد، شهر امام مهربانی، دانایی و کتاب برداریم.


وی اظهار داشت: علاقمندان با مطالعه بسته «زائر سلام» می توانند علاوه بر آشنایی با تعدادی از کتابفروشی های برتر مشهد، آداب زیارت، امام رضا(ع)، سرداران شهید استان خراسان رضوی، تاریخه شهر مشهد، آگاهی از کتابخانه های فعال در ایام تعطیلات نوروزی، طرح «بهارخوان» و «آبی ها» از نشر به نشر، در مسابقه کتابخوانی نیز شرکت کنند.

 

گفتنی است، برای دسترسی به کتابخانه «زائر سلام» و شرکت در مسابقه کتابخوانی فقط کافی است کد QR درج شده بر روی پوستر را اسکن کنید.

کد خبر 1158943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha