۸۰ وظیفه برای منتظران مشخص شده است/ معرفت به امام(ع) مهمترین شرط انتظار

رئیس مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی(ص) گفت: در کتاب مکیال المکارم مرحوم موسوی اصفهانی ۸۰ وظیفه برای منتظران در دوران غیبت تعریف شده است که «معرفت به امام(عج)» یکی از مهمترین آنها است.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی، شامگاه پنجشنبه ۲۶اسفند در ویژه برنامه جشن میلاد مهدی صاحب الزمان(عج) در صحن جامع مهدوی مسجد مقدس جمکران، اظهارکرد: از وظایفی که مرحوم موسوی اصفهانی در کتاب مکیال المکارم ویژه منتظران بیان کرده است، «معرفت به امام عصر(عج)» است که اگر نسبت به همین یک ویژگی معرفت علمی پیدا کنیم در مسیر قرار خواهیم گرفت.


خطیب مسجدمقدس جمکران افزود: در دوران غیبت در طول قرن ها شاهد ادعاهای خاص، انحرافات، جریان های متفرقه ، نمایندگان دروغین بوده ایم، لذا برای اینکه در مسیر الهی و امام زمانی خود باقی بمانیم باید دست در دست فقها و مراجع عظام تقلید قراردهیم.


عضو هیئت علمی جامعهالمصطفی العالمیه با اشاره به آیه ۷۱ سوره اسراء اظهارکرد: خداوند متعال می‌فرمایند؛«یَوْمَ نَدْعُواْ کُلَّ أُنَاسِ بِإِمَمِهِمْ فَمَنْ أُوتِىَ کِتَبَهُ بِیَمِینِهِ فَأُوْلَئِکَ یَقْرَءُونَ کِتَبَهُمْ وَلَا یُظْلَمُونَ فَتِیلاً، روزى که هر گروهى از مردم را با پیشوایشان فرامى‏ خوانیم، پس هر کس نامه‏ى عملش به دست راستش داده شود، پس آنان نامه‏ خود را(با شادى) مى ‏خوانند و کمترین ستمى بر آنان نمى‌شود. لذا هر کسی و هر قومی را با پیشوای خود وارد محشر می کنند.


حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه معرفت به امام زمان(عج) ۵چیزادامه داد: شیعیان باید نسبت به امام خود معرفت لازم را داشته باشد که در ۵ معرفت شخصی، صفاتی، تاریخی، تکلیفی و برنامه ای خلاصه می شود.


وی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج به برنامه های حضرت در زمان ظهور اشاره کرد و گفت: خداوند منان می فرمایند؛« الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ، آنان که خدا را یاری می‌کنند، آنهایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و (از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند چون می‌دانند که) عاقبت کارها به دست خداست.


استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت حجت(عج) در زمان ظهور چهار موضوع از جمله اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا می کنند.

کد خبر 1159003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha