تشرف ۳۴۰۰زائر شهدا به قدمگاه رزمندگان مازندران

جانی پور از هفت تپه به عنوان قدمگاه رزمندگان درون دفاع مقدس از استان مازندران یاد کرد و گفت: با از سرگیری اردوهای راهیان نور تا به امروز ۳۴۰۰نفر از یادمان هفت تپه بازدید و با شهدای این منطقه عملیاتی تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «عباس جانی پور» ضمن تبریک اعیادشعبانیه با بیان اینکه برنامه آماده سازی یادمان هفت تپه از ابتدای سال با کمک گروه های جهادی با محوریت سپاه کربلا و با حمایت دستگاه های دولتی شروع شد، اظهار کرد:‌ بیشترین موضوع مد نظر در سال ۱۴۰۰ آماده سازی فضای حسینیه یادمان بود که امروزه این فضا آماده و پذیرای تا سقف ۲۵۰ زائر است.

 

مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران افزود: چندکار در ابتدا برای آماده سازی فضای حسینیه  از جمله پیگیری و نصب برق،جاگذاری در و پنجره دوجداره و سنگ کف و دور یادمان انجام شد.علاوه بر این باید پیگیر گاز یادمان در سال ۱۴۰۰می بودیم که الحمدالله با قرارداد شرکت گاز ،لوله کشی ها انجام و ساختمان های متعلق به خادمین هم گاز کشی شد.

 

وی به آماده سازی مسیرهای تردد زائرین در هفت تپه و ایجاد پارکینگ برای استقرار اتوبوس ها و ماشین های شخصی اشاره و بیان کرد: سرویس های بهداشتی هم آماده شد تا زائر وقتی وارد یادمان شد چند ساعتی بتواند از این مکان استفاده کند. همه این امورات با تمرکز خوب فرمانده سپاه کربلا و عوامل اجرایی آن و حمایت دستگاه های متولی امور در بخش های مختلف آب،برق و مخابرات ...انجام شد که قدردانی می کنم .

 

جانی پور با بیان اینکه تا به امروز ۳ هزار ۴۰۰ زائر مازندرانی برای بازدید از یادمان هفت تپه به این مکان آمدند، گفت: راویان مستقر جوان و باتجربه، از استان های مازندران و گلستان حضور دارند. و موضوعاتی که لازم بود  برای زائرین اجرایی شود، در این مکان آماده است.

 

وی با بیان اینکه از عوامل اجرایی شهر شوش، استان خوزستان و فرماندار شوش و معاون سیاسی استاندار خوزستان که همه ماشین آلات و دستگاه هایی که باید در راه سازی فراهم می شد را فراهم کرده و مارا یاری رساندند،قدردانی میکنم،  ادامه داد: هفت تپه هویت رزمندگان شمال کشور و لشکر ۲۵ کربلا (استان های گیلان و مازندران و گلستان) است تمام تلاش ما این که همت والا و ایثار رزمندگان دفاع مقدس برای نسل نو بازگو شود.

 


جانی پور با بیان اینکه رزمندگان استان سمنان و شهر یاسوج نیز در هفت تپه با دشمن تا بن دندان مسلح مبارزه کردند و جان شیرین خود را تقدیم اسلام نمودند، گفت: امام صادق(ع) میفرماید شرف المکان بالمکین، ارزش شهر به آدم‌هایی است که در آن زیستند . برما لازم است تا به هفت تپه بپردازیم چرا که نسل مطالبه گر ما امروزه خواستار این است که میگویند رزمندگان اسلام در چه موقعیتی قرار داشتند،چرا از شمال کشور به جنوب آمدند چرا دفاع کردند و چگونه به شهادت رسیدند. برهمین اساس ما امروز با استفاده از تجربیات و نظرات شهدایی مثل شهید بلباسی، شهید کابلی،شهید حبیب الله پور ،شهید بریری و شهید رجایی فر ،که الان در اینجا نیستند اما احیاگر واقعی هفت تپه این شهدا بودند به معرفی هفت تپه و شهدای این منطقه می پردازیم.

 


وی با بیان اینکه هفت تپه تنها پادگانی است که به واسطه بمباران مستقیم هواپیمایی دشمن،۱۵۷ شهید تقدیم انقلاب  شد  که از مازندران به تعداد شهدای کربلا ۷۲ شهید تقدیم انقلاب شد، ادامه داد: از گلستان ۳۳ شهید از یاسوج ۱۲ و از سمنان ۴۰ شهید تقدیم اسلام شد.
 


جانی پور از آماده سازی اردوگاه برای اسکان زائران شهدا در سه فاز با ظرفیت ۳ و ۲۰۰ زائر خبر داد و گفت: برآورد اولیه ۱۲۰ میلیارد تومان است که اگر بتوانیم فاز یک و دو را بسازیم این اتفاق خواهد افتاد. مجموعه استان گلستان برای خادمین شهدا و ساماندهی گروه های جهادی برای انجام کار،در حال اماده سازی ۸ سوله است که ماهم ۸ سوله برای خادمین شهدا آماده کردیم.

 

وی اضافه کرد: یقینا در سال آینده هفت تپه متحول خواهد شد که بستگی دارد سقف رواق که ۵۰۰ متر است آماده شود، کف رواق باید آماده شود. فضای بالادستی یادمان که ۲ هزار نفر ظرفیت دارند باید آماده شود.

کد خبر 1159053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha