حلقه مفقوده بشر امروز امید، آرامش و شادی است/ مقدمات جامعه مهدوی را باید فراهم کرد

حجت الاسلام گرجی حلقه مفقوده بشر امروز را امید، آرامش و شادی دانست و با بیان اینکه دوری از امام زمان، جامعه را متعفن و بدبو می کند؛ گفت: باید مقدمه ای برای رسیدن به یک جامعه‌ مهدوی فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه(۲۷ اسفند) به مناسبت نیمه شعبان با اشاره به حدیث نبوی "کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است" گفت: مرگ جاهلی نشانه زندگی جاهلانه است چرا که مرگ عصاره و شربت زندگی است.

 




مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اظهار کرد: آن که خوب زندگی می کند نیکو می میرد و کسی که بد زندگی کند به وقت مردن تلخ کام می شود.

 

 



وی افزود: معرفت و شناخت امام به عنوان مربی و راهنما؛ زندگی و زیست این جهانی ما را شیرین خواهد کرد و دوری از امام، جامعه را از نظر رفتاری و اخلاقی بد بو و متعفن خواهد کرد.

 

 



گرجی تصریح کرد: فلسفه حضور امام در جامعه نشانه لطف و مهربانی خداست که بشریت با توجه به جدال عقل و نفس با کمک معلمان حقیقی بشریت مسیر درست را انتخاب کنند.
 

 



وی با اشاره به اینکه جاهلیت به معنای عدم توانایی خواندن و نوشتن نیست و به معنای نداشتن رفاه آسایش بلکه به معنای این است که آدمی آرامش ندارد؛ افزود: در روزگارانی زندگی می کنیم خواندن و نوشتن را که می دانند هیچ به زبان های متفاوت و مختلفی مسلح هستند و رفاه و آسایش همه زندگی ها را فرا گرفته است اما حلقه مفقوده بشر آرامش، امید و شادی است و این سه محصول دینداری است و اگر کسی پای درس مربیانی بنشیند که خودشان به این سه محصول رسیده اند آنگاه می تواند به دیگران آرامش دهد.
 

 



مدیرستاد کانون های مساجد استان کرمان تصریح کرد: در دروان غیبت حضرت مهدی (عج) باید مراقبت ویژه بر نگاه، گفتار و رفتارمان داشته باشیم زیرا حضرت هر آنچه که ما می گویم و می شنویم مشاهد می کند.

 

 



وی تاکید کرد: جامعه مهدوی جامعه ای است که در این جامعه و با حضور امام زمان شهری است که همه به هم احترام قائل می شوند و هر کسی از شرق به غرب عالم دارای امنیت است لذا باید مقدمه ای برای رسیدن به یک جامعه‌ مهدوی فراهم کنیم یعنی آنچه که مد نظر خدای عالم است در حوزه اندیشه، رفتار و گفتار را هر روز تمرین کنیم.

کد خبر 1159068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha