اعتقادات باید با معرفت عمیق خدا و اهل بیت (ع) همراه باشند

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اعتقادات باید با معرفت دقیق و عمیق نسبت به خداوند سبحان و اهل بیت (ع) همراه باشند گفت: اگر معرفت انسان و شناخت وی نسبت به خداوند و اهل بیت (ع) بالا برود، ارزش عبادت‌های آن انسان هم افزایش می‌یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (جمعه ۲۷ اسفند) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک، با بیان اينکه در روایات و آیات به معرفت و آگاهی داشتن در رابطه با خداوند و اهل بیت (ع) تأکید شده است اظهار کرد: اگر اعتقادات فردی همراه با شناخت نباشد، ممکن است معارف این فرد کاهش پیدا کند و تغییر مسیر دهد.

 

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه اعتقادات باید با معرفت دقیق و عمیق نسبت به خداوند سبحان و اهل بیت (ع) همراه باشند افزود: اگر معرفت انسان و شناخت وی نسبت به خداوند و اهل بیت (ع) بالا برود، ارزش عبادت‌های آن انسان هم افزایش می‌یابند.

 

وی اذعان کرد: با داشتن معرفت به خدا، شناخت هم بیشتر می‌شود و اگر معرفت فردی کم شود، آن فرد خدای واقعی را عبادت نمی‌کند بلکه به عبادت خدای ساختگی می‌پردازد.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: لازم است حضرت ولیعصر (عج) را بیشتر و کامل‌تر بشناسیم و به مقام والای ایشان معرفت داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در آستانه سال نو قرار داریم عنوان کرد: کلمه عید از عود گرفته می‌شود و معنای آن برگشت روح به طبیعت است و نوروز هم به عنوان بهار طبیعت به حساب می‌آید‌.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: بهار جان انسان، ماه مبارک رمضان است و انسان در این ماه پر می‌کشد و در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان که شب‌های احیا هستند، جان انسان حیات پیدا می‌کند.

 

وی در ادامه به بیان مطالبی پیرامون عید نوروز، بهار، ماه مبارک رمضان و اعمال انسان‌ها پرداخت.

 

کد خبر 1159075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha