شهدای مدافع حرم برات شهادت را از هفت تپه گرفتند

بلباسی به تلاش شهیدان بلباسی، کابلی، بریری، رجایی فر و حبیب الله پور برای احیای یادمان شهدای هفت تپه اشاره کرد و گفت: این شهدا برات شهادت را در این منطقه عملیاتی گرفتند و در خان طومان سوریه به همرزمان شهیدشان پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «رسول بلباسی» ضمن تبریک اعیادشعبانیه اظهار کرد: در هفت تپه رزمندگان به آمادگی دفاعی می‌رسیدند و به خط مقدم برای دفاع از آب و خاک و مال و ناموس اعزام می‌شدند. امروز با گذشت بیش از ۳۰ سال از آن حضور رزمندگان، حالا همچنان حضور زائرین ادامه دارد و روز به روز پررنگ‌تر میشود.

 

مسئول فرهنگی کمیته خادمین یادمان شهدای هفت تپه افزود: خاک مقدس هفت تپه گنجینه‌ای برای مازندرانی شده است و ما هر روز این گنجینه را برای زائران باز میکنیم  و گنج جدیدی کشف می‌شود و زائران اذعان می دارند که این حضورشان در هفت تپه برایشان با ارزش  است.

 

وی بیاکرد: راه شهدای انقلاب در دفاع مقدس تداوم پیدا کرد و در هفت تپه هم ادامه دار شد. شهدای مدافع حرمی که هفت تپه خدمت کردند برات شهادت خود را از این سرزمین گرفتند. خادمین بزرگواری، چون شهدای مدافع حرم حاج رحیم کابلی، شهید بلباسی، حبیب الله پور، بریری و شهید رجایی فر برات شهادت خود را از هفت تپه گرفتند آن‌ها نوکری زائران شهدا را کردند و در خان طومان به شهادت رسیدند. هفت تپه شاهد راویت‌های حاج رحیم است که هنوز پیکر مطهرش برنگشته است.

 

بلباسی اذعان کرد: وقتی شهید بلباسی مسئول اردویی سپاه کربلا  بود بشدت پیگیر احیای هفت تپه بود. با تلاش بی وقفه همکاران این شهید در سپاه کربلا در چند سال با دست خالی کاروان آوردند که بیشترین جمعیت از رزمندگان جانبازان و خانواده شهدا و پیشکسوتان بودند.

 

وی ادامه داد: همچنین در هفت تپه شاهد حضور زائر از استان های دیگر هم بودیم که به صورت اتوبوسی و شخصی وارد این مکان میشدند و حتی به صورت سین برنامه‌های بازدید یادمان ها در لیست استان‌های دیگر قرار گرفته بود. هنوز نگاه شهدا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خادمین شهدا که در حال خدمت به مردم هستند، میباشد.

 

برادر شهید مدافع حرم محمد بلباسی گفت: لشکر ۲۵ کربلا و سپاه کربلا  پای کار آمدند تا هفت تپه احیا شود و ازتمام ظرفیت‌ها استفاده شد تا امروز که زائرین برای بازدید به این مکان میایند. و در این چند سال راهیان نور، مراسم سال تحویل در این مکان برگزار می‌شود.  

 

وی یادآورشد: تپه نور الشهدا که مکان تدفین دو شهید گمنام هفت تپه است، محل پدافند  هوایی لشکر بود که دربمباران سوم هوایی دشمن، دو رزمنده  در انجا شهید شدند.یکی از شهدا ، شهید «کریم کریم زاده» از جویبار بود. که خانواده شهید به این مکان آمدند .که گنبد این یادمان  اهدایی این خانواده شهید است.

 

 

کد خبر 1159087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha