کاروان نیمه شعبان در آستارا راه‌اندازی شد

همزمان با نیمه شعبان، کاروان خودرویی در خیابان‌های بندر مرزی آستارا راه اندازی شد و مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) این شهر به جشن و شادمانی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت امام زمان(عج)، جمعی از شهروندان آستارایی امروز(جمعه،۲۷ اسفند) با راه‌اندازی کاروان خودرو در خیابان های این شهر مرزی به جشن و شادمانی پرداختند.

 

خودروها و موتورسیکلت های شخصی در قالب این کاروان در حالی که پرچم و پوسترهایی مرتبط با نیمه شعبان و مزین به نام مبارک مهدی موعود(عج) را به روی وسیله‌های خود داشتند، حرکت خود را از مزار شهدای گمنام آغاز و از خیابان‌های شهید مطهری، فارابی، شهید نادر حاجی عباسی و امام خمینی(ره) عبور و برنامه در مزار شهدای آستارا به پایان رسید.

 

در مسیر عبور این کاروان خودرویی از خیابان‌های اصلی شهر، گروه‌های مردمی با پخش شیرینی و توزیع نذورات در بسته‌بندی‌های بهداشتی، سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عج) را جشن گرفتند.

 

این اقدام فرهنگی در راستای توسعه، ترویج، بسط و نهادینه کردن فرهنگ غنی و فاخر مهدویت بین آحاد جامعه به همت هیئت رزمندگان اسلام و سپاه ناحیه آستارا راه‌اندازی شد.

 

گفتنی است، امام زمان(عج) در نیمه ماه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در سامرا متولد شدند به همین مناسبت هر ساله در اقصی نقاط جهان ویژه برنامه های مختلفی برگزار می‌شود.

 

در شهرستان مرزی بندر آستارا نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جشن‌هایی در مساجد و مناطق مختلف برگزار شد و کانون‌های فرهنگی و هنری نیز برنامه‌های مختلفی در این عید فرخنده داشتند.

کد خبر 1159119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha