آیت الله علوی گرگانی برای پررنگ و رونق دادن مسجد، اهمیت بسیاری به مسئله مسجد می داد

حجت الاسلام عبودی با اشاره به نشست های صمیمی مرحوم آیت الله علوی گرگانی با اصحاب مسجدی، گفت:ایشان برای پررنگ و پررونق کردن این مکان مقدس، اهمیت بسیاری به مسئله مسجد می داد.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله علوی گرگانی از مراجع بزرگ جهان اسلام، اظهار کرد: مردم برای علمای خود و مراجع تقلید و مجتهدین احترام بسیاری قائل هستند و در این ایام ارتحال ایشان با استفاده از فضای مجازی، ناراحتی خود را با ارسال پیام هایی با خانواده مکرم ایشان و شاگردانشان ابراز کردند.

 

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، با اشاره به نشست های صمیمی مرحوم آیت الله علوی گرگانی با اصحاب مسجدی، اظهار کرد: مسجد همیشه از صدر اسلام تاکنون محور همه فعالیت ها بوده و علت توجه ایشان به مسجد نیز به این دلیل بوده که مسجد سنگر جامعه اسلامی است.

 

وی ادامه داد: هم اکنون نیز مقام معظم رهبری و نخبگان کشور همه تاکید و اصرار بر مسئله مسجد دارند و حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نیز جایگاه خوبی را تشخیص دادند و برای پررنگ و پررونق کردن این مکان مقدس، اهمیت بسیاری به مسئله مسجد می داد.

 

حجت الاسلام عبودی به اهمیت ایشان به دهه کرامت اشاره کرد و افزود: دهه کرامت دهه ای بوده که متعلق به امام هشتم، امام رضا علیه السلام است.

 

این مسئول یادآور شد: امام رضا علیه السلام تنها امامی است که قبر مطهر ایشان در ایران اسلامی واقع شده و ما معتقد هستیم که صاحب این کشور امام رضا علیه السلام بوده و ترویج و تبلیغ دهه کرامت بزرگ‌ترین خدمت به معارف دینی است.

 

وی گفت: اگر مرحوم آیت الله علوی گرگانی به دهه کرامت اهمیت می داد به این دلیل بود که دهه کرامت یک رکن برای تبلیغ اسلام عزیز بود تا ما از وجود نازنین امام رضا علیه السلام استفاده کرده و بتوانیم خود را به قرآن و اهل بیت علیهم السلام نزدیک تر کنیم.

کد خبر 1159165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha