خیرین هرمزگان در کشور پیشتاز و بی نظیرند

دوستی با قدردانی از جامعه خیرین استان هرمزگان، گفت: مشارکت گسترده خیرین در تامین نیازهای اساسی و توسعه هرمزگان یک نعمت و از الطاف الهی است به خصوص اینکه در حوزه های جدیدی مانند آبخیز داری در سطح کشور پیشتاز و بی نظیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قشم، « مهدی دوستی » در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان محلی طبل از  بخش حرا با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر اینکه تأکید فرموده اند: « اگر کسی در یک خانواده مریض شد بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد »، تصریح کرد: ما وظیفه داریم در راستای بهبود سلامت مردم زمینه خدمات رسانی مناسب را برای مردم فراهم کنیم.

 

وی افزود: جزیره قشم مسائل متنوعی دارد و  رفع مشکلات این جزیره در بخش درمان و آب مهمترین دغدغه و اصل و مبنای کار ما قرار دارد.

 

 

استاندار هرمزگان اظهارکرد: خیرین با عشق و اخلاص پا به وادی خیر گذاشته اند و بدون چشمداشت مادی با خدا معامله کرده اند ‌و این بزرگترین درسی است که می توانیم از خیرین بیاموزیم.

 

 

دوستی یادآور شد: پنجشنبه شب در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی سال ۱۴۰۰، تامین دستگاه‌ "ام آر آی" قشم مصوب شده که با همکاری خیرین راه اندازی خواهد شد. 

 

 

وی همچنین با قدردانی از تلاش های یکساله تمامی کادر درمان استان به خصوص رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: اقدامات مهمی در شش ماهه اخیر در بخش سلامت رخ داده و علاوه بر اینکه تمرکز و تلاش های زیادی در بخش مبارزه با کووید انجام گرفت؛ واکسیناسیون همگانی اتباع با سخاوت دولت جمهوری اسلامی، واکسیناسیون خانه به خانه سرخک ، مهار و کنترل پشه آئدس با تلاش جهادی انجام شد. 

 

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره ه به مطالبه مردم در خصوص تغییرات مدیران در دولت جدید تصریح کرد: پرونده انتصابات چهار معاون استاندار و ۱۳ فرماندار استان با صدور احکام و یا ابقا تمام شده است و همچنین افراد مورد نظر را به عنوان مدیران کل دستگاه ها هم معرفی و در انتظار تصمیمات وزارتخانه و پایان فرایند تغییرات آن هستیم. 

 

وی با بیان اینکه ۲۰ بخشدار نیز منصوب شده است گفت : با انتصاب و ابقائ سایر بخشداران پرونده تغییرات حوزه وزارت کشور در استان تکمیل و بعد از تعطیلات پایان می یابد.  

 

دوستی، موضوع آب جزیره را یکی دیگر از دغدغه و برنامه اصلی دولت در استان ذکر کرد و گفت: اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهور برای تامین آب قشم تخصیص داده شده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد تغییرات خوبی در این راستا خواهیم بود. 

 

وی، سفر رئیس جمهور به قشم را ادای احترام به مردم این جزیره عنوان کرد و یادآورشد: نقش مردم قشم به ویژه اهل سنت و جوانان در انتخابات و همراهی با جبهه انقلاب بسیار مهم بود و تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های مردمی در سال جدید کارهای بزرگی انجام شود. 

 

دوستی بیان کرد: در زمینه آموزش نیز اقدامات مهم و پایه ای آغاز شده است که می توان به سرمایه گذاری جهت راه اندازی و تجهیز چهار آزمایشگاه ، آماده سازی ۱۴۳ نفر المپیادی و آموزش دبیران اشاره کرد. 

 

 

وی افزود: همه ما باید کمک کنیم تا بتوانیم کادری توانمند برای آینده کشور از هرمزگان و قشم تربیت کنیم چرا که نیروی انسانی ثروت و محور همه پیشرفت ها و توسعه  کشور هستند بنابر این  دست یاری به سوی مردم داریم تا برای تشکیل کادر آینده ۳۰ ساله از نیروی انسانی و فرزندان این مرز و بوم برای توسعه پایدار بسازیم.

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکید کرد: اگر فرزندان ما اراده کردند به بهترین دانشگاه راه پیدا کنند وظیفه ماست که زیرساختهای لازم را برای ورود آنان به این عرصه فراهم کنیم‌.

 


وی پس از حضور در جمع بزرگان و معتمدین قشم، بیمارستان محلی طبل بخش حرا را کلنگ زنی کرد. 

 


این بیمارستان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از محل کمک های خیرین و بنگاه های اقتصادی احداث می‌شود و پیش بینی شده است که طی مدت دو سال به بهره برداری برسد.

 


یکی از نیازهای اساسی روستاهای قشم خدمات درمانی است که این مهم در دستور کار دولت قرار گرفته و با احداث این بیمارستان با زیربنایی بالغ بر دوهزار متر نقش مهمی در براورده کردن نیازهای این منطقه دارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1159188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha