دستگیری از نیازمندان با احیای سنت قرض‌الحسنه

یک نیکوکار حوزه قرض‌الحسنه گفت: امیدواریم با احیای سنت قرض‌الحسنه به جایی برسیم که بتوانیم دست نیازمندان را بگیریم.

امیر حاجی‌علی، از فعالان حوزه انفاق و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: متاسفانه در قضیه قرض‌الحسنه بیشتر معضلات بزرگ ما این است که شبکه بانکی وام‌های خود را با سودهای بسیار بالا ارائه می‌دهند؛ این در حالی است که بانک باید رونق دهنده تولید و گره‌گشای مردم باشد.
 
وی افزود: مردم چرا برای 10 تا 20 میلیون تومان وامی که می‌خواهند از بانک‌ها بگیرند باید تا اینقدر اذیت شوند؟ بانک مرکزی اعلام کرده که دریافت وام‌های خرد نیاز به ضامن ندارد. اما به طور کامل به این موضوع عمل نمی‌کنند.
 
این فعال صنفی ادامه داد: ما این کار را در اتحادیه خودمان انجام دادیم. کاسبی که سابقه‌ای دارد و فرد موجهی است و مغازه‌ای هم از خودش دارد باید به او اطمینان کنیم و با چک‌های خودشان به آنها تسهیلات بدهند.
 
حاجی‌علی خاطرنشان کرد: نکته دیگر با این قانون چکی که گذاشته‌اند و ما هم در این راه خیلی داریم دردسر می‌کشیم. وام قرض‌الحسنه باید با اعتبارسنجی ارائه شود نه ضامن. حتی اگر قرض‌الحسنه هم نمی‌دهند بیایند و با همان سود بانکی اما با اقساط بلندمدت وام بدهند تا بازار رواج پیدا کند. زیرا اگر بازار رواج پیدا کند نیروی کار بیشتر می‌شود که اگر چنین شود اقتصاد کشور به رونق می‌افتد.
 
وی در پایان گفت: امیدواریم که با سنت فراموش شده قرض‌الحسنه به جایی برسیم که بتوانیم دست همدیگر را بگیریم. زیرا اگر دست هر مومنی را بگیریم خداوند خیر و برکت‌های فراوانی را به نوعی دیگر به ما می‌رساند. در حقیقت باید این کار را انجام بدهیم تا بتوانیم در زندگی خودمان موفق باشیم.
کد خبر 1159200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha