نگاه توحیدی و مادی در فصل تغییر و تحول در آستان مقدس امامزادگان و مساجد رشد پیدا می کند

حجت الاسلام علی دشتکی با اشاره به اهمیت حضور در مکان های معنوی در آغاز سال نو در قالب طرح آرامش بهاری گفت: نگاه توحیدی و مادی در فصل تغییر و تحول در ایام ماه های رجب، شعبان و رمضان رشد پیدا می کند.

« حجت الاسلام » در جریان ایام نیمه شعبان و ایام نوروز به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: حضور در مکان های معنوی و خاص مانند آستان امامزادگان و مساجد در ساعت تحویل سال یک فرهنگ ماندگار از نیاکان است. 

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود: نگاه توحیدی و مادی در فصل تغییر و تحول در ایام ماه های رجب، شعبان و رمضان رشد پیدا می کند به ویژه آنکه در قالب طرح آرامش بهاری با حضور مردم در آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم، آرامگاه شهداء و حرم امامان معصوم زمینه آرامش الهی است. 

 

وی با اشاره به اینکه حرکت به جلو لازمه انسان توحیدی است بیان کرد: تکامل معنوی و مادی هر دو توامان موجب تکامل خود انسان و ارتقاء جایگاه انسانی که جایگاه حقیقت الهی است می شود. 

 

وی ادامه داد: در پیمودن راه به سمت خوشبختی مادی و معنوی نیازمند تغییر و تحول است و در فرهنگ دینی ما این تغییر و تحول در انتهای سال تحت عنوان فصل نیایش یعنی ماه رجب، شعبان و رمضان قرار گرفته است. 

 

حجت الاسلام اظهار کرد: در فرهنگ بومی و ایرانی ما در انتهای سال آتی این تغییر و تحول همراه با تغییر و تحول طبیعت است که در فرهنگ ملی با عنوان عید ایرانیان و عید نوروز یاد می کنیم. 

 

وی عنوان کرد: این مطلب گواه این است که انسان نیازمند آرمشی دارد که این تغییر و تحول را متناسب با نیاز خودش رقم زند و سرحلقه این فرهنگ ها در مسائل اعتقادی و دینی خلاصه می شود. 

 

 

 

کد خبر 1159238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha