بارندگی ها حجم مخزن ذخیره آب سد بارزو را افزایش داد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: بارندگی های ۴۸ ساعت گذشته، حجم مخزن ذخیره آب سد بارزو شیروان را افزایش داد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: طی 48 ساعت گذشته، 35 میلی متر بارش صورت گرفته و بیشترین ارتفاع برف شهرستان، 50 سانتی متر بوده که آب سد بارزو به 18 میلیون و 500 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان عنوان کرد: بر اثر بارندگی ها و برف 48 ساعت گذشته، 450 هزار مترمکعب آب وارد سد مخزن سد بارزو شیروان شد.

 

خسروپناه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون 161 میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده و در بارندگی های اخیر بسیاری از رودخانه ها نسبت به قبل که شاهد کاهش بارندگی های بسیار بودیم ورودی آب خوبی داشته اند.

 

وی تصریح کرد: سد بارزو شیروان در یکی از سرشاخه‌های رودخانه اترک واقع شده، این حوزه ۴۸۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و از دو رودخانه اصلی به نام های محلی کورکانلو و قوردانلو منابع آبی آن از بالا دست سرریز می شود و در پشت سد ذخیره و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

خسروپناه افزود: کورکانلو شاخه اصلی است با آورد متوسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه و شاخه قوردانلو شاخه فرعی است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

 

 

 

کد خبر 1159281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha