کاهش تعداد شهرهای قرمز کرونایی/ ۳۱.۴ درصد گلستانی ها نوبت سوم واکسن را تزریق کردند

گل‌فیروزی با اشاره به عبور گلستان از موج ششم کرونا از کاهش تعداد شهرهای قرمز کرونایی در استان تنها به یک شهر (مینودشت) خبر داد.

«سعید گل‌فیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به کاهش آمار شیوع کرونا در استان گلستان، اظهار کرد: براساس آخرین رنگ بندی کرونایی شهرها، تعداد شهرهای قرمز در گلستان کاهش پیدا کرده و در حال حاضر تنها شهر مینودشت در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هم چنین تعداد شهرهای نارنجی نیز کمتر و محدود به شهرهای بندرگز، گنبدکاووس و بندرترکمن است.

 

وی با بیان اینکه مرکز استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، افزود: علاوه بر گرگان، شهرستان های کردکوی، گمیشان، آق قلا، آزادشهر، علی آبادکتول، رامیان، گالیکش، کلاله و مراوه تپه نیز در وضعیت زرد هستند.

 

گل‌فیروزی اضافه کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان به کمترین میزان خود طی دو ماه اخیر رسیده و اکنون شمار بیماران بستری ۱۶۴ نفر است.

 

وی با اشاره به ثبت یک مورد فوت ناشی از کرونا در استان طی شبانه روز گذشته گفت: از این تعداد ۵۹ بیمار در بخش های آی سی یو بیمارستان ها تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و حال ۲۵ بیماری که ادامه حیات آنان وابسته به دستگاه ونتیلاتور است، وخیم گزارش می شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون کرونا گفت: حدود ۹۳.۱ درصد واجدان شرایط در استان دز اول و ۸۲.۱ درصد هم نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

وی افزود: با وجود تاکیدات، توصیه ها و هشدارهای مکرر اما استقبال خوبی از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان نشده و تنها ۳۱.۴ درصد مردم دز سوم واکسن را دریافت کردند. این در حالی است که مطالعات و پژوهش های علمی ثابت کرده که تزریق دز سوم از ابتلای شدید به کرونا جلوگیری می کند.

 

کد خبر 1159351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha