توسعه کردستان نیازمند ارتقای کارهای فرهنگی است

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: فرهنگ زیربنای توسعه است و اگر بخواهیم توسعه در استان اتفاق بیفتد باید فعالیت‌های فرهنگی ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: ایام کرونا ضربه زیادی به تمامی اصناف زد اما اهالی فرهنگ و هنر بیشتر متضرر شدند.

 

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از موفقیت‌های حوزه هنری نتیجه همراهی اصحاب رسانه است، افزود: اجرای جشنواره وتار، شعر و داستان جوان، جشنواره کاریکاتور و جشنواره هزار دف از فعالیت‌های موفق حوزه هنری استان است.

 

 

مرادی عنوان کرد: فرهنگ زیربنای توسعه است و اگر بخواهیم توسعه در استان اتفاق بیفتد باید فعالیت‌های فرهنگی ارتقا یابد.

 

 

وی افزود: کار فرهنگی زمانبر و هزینه‌بر است اما تلاش ما اجرای موفق کارهای فرهنگی است و تلاش براین بوده تا نواوری، ابتکار و خلاقیت را در کار فرهنگی داشته باشیم.

 

 

رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه کار فرهنگی کار دلی است که با روح انسان‌ها سروکار دارد، افزود: فعالیت فرهنگی براساس دستورالعمل و بخشنامه و یا حرف و شعار پیش نخواهد رفت و باید در عمل نشان داده شود.

 

 

مرادی اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم استعدادهای مختلفی در حوزه فرهنگی هنری کشف و جذب کرده‌ایم تا بتوانند در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کسب مقام کنند.

 

 

وی اضافه کرد: افزایش تعداد سالن‌های سینما به ۱۳ سالن و تدوین دانشنامه فرهنگ و هنر و تمدن از جمله فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

 

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: حوزه هنری بعنوان مرجع و پایگاه هنرمندان استان است و جلب اعتماد عمومی هنرمندان مهمترین سرمایه اجتماعی برای ما محسوب می‌شود.

کد خبر 1159372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha