اجرای ویژه برنامه های لحظه تحویل سال نو در دوهزار امامزاده و بقعه کشور/ برپایی خیمه های معرفتی در ایام نوروز

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور گفت: برنامه های لحظه تحویل سال نو در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام«محمد نوروزپور»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های بقاع متبرکه و امامزادگان کشور برای لحظه تحویل سال نو و ایام نوروز گفت: به مناسبت ایام نوروز امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام از 28 اسفند 1400 تا 13 فروردین اقدام به اجرای طرح« آرامش بهاری» خواهند نمود.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: برنامه های تدارک دیده شده در قالب این طرح شامل ادعیه خوانی،قرائت مناجات شعبانیه در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه، اجرای سرود و تواشیح و برپایی خیمه های معرفت است و آماده سازی امامزادگان و بقاع متبرکه و زائرسراهای مجاور آنها برای حضور مردم  انجام شده است.

 

حجت الاسلام نوروزپور پیرامون برنامه های لحظه تحویل سال نو در امامزادگان و بقاع متبرکه هم گفت: قرائت قرآن کریم،برپایی کرسی های تلاوت با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین المللی و پخش آن به صورت مجازی،قرائت دعای لحظه تحویل سال نو از برنامه های لحظه تحویل سال نو است.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه  به دیگر بخش های طرح «آرامش بهاری» اشاره کرد و افزود: پذیرایی از زائرین با اهدای بسته های فرهنگی،برپایی خیمه های معرفت و فعالیت در حوزه های چندرسانه ای،کودک و نوجوان،برپایی دوره های مشاوره، ترویج رشد جمعیت و فرزندآوری از برنامه هایی که در طرح آرامش بهاری در خیمه های معرفت مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی اضافه کرد: بنا داریم در ایام نوروز با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری طلاب و روحانیونی که با زبان های خارجی آشنایی دارند، را برای حضور در برخی از بقاع متبرکه و امامزادگان استفاده کنیم تا برای  گردشگران خارجی که در این اماکن حضور می یابند،برنامه های بصیرتی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد توجه قرار دهند.همچنین قبل از نوروز برای مبلغین بومی دوره های آموزشی برگزار کردیم تا در مورد فعالیت های که باید در خیمه های معرفتی انجام دهند،مباحثی ارایه شود.

کد خبر 1159380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha