صحن مطهر امام کاظم(ع) میزبان یازدهمین همایش علمی بین المللی «من نور نبیینا محمد(ص)»

یازدهمین همایش علمی بین المللی «من نور نبیینا محمد(ص) خلق الله کل خیر» با هدف گسترش فرهنگ اسلامی و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و محققان در آینده نزدیک در صحن حرم مطهر امام کاظم(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، دبیرخانه آستان مقدس کاظمیه در چارچوب مسئولیت دینی، شرعی و انسانی خود در اغنای جامعه اسلامی گام های بلندی برداشته است که توانسته بر پروژه های علمی، دانشی و فرهنگی و پژوهشی با برگزاری همایش ها و نشست ها در زمینه های مختلف زندگی و تنویر جامعه نسبت به علوم اهل بیت(ع) و گسترش آگاهی فکری و مبانی تبلیغی و تقویت ارزش های انسانی و تحکیم آن نظارت کند.

برهمین اساس، این آستان یازدهمین همایش بین المللی علمی خود را با عنوان « مَنهجُ النبيِّ الخاتم "صلّى الله عليه وآله وسلم" حياةٌ وهدايةٌ للعالمين» و با شعار « مِن نور نبينا محمد "صلّى الله عليه وآله وسلم" خَلَقَ الله كلّ خيرٍ» 22 و 23 مهر 1401 مطابق با 14 و 15 اکتبر 2022 میلادی در صحن کاظمی برگزار می کند.

 

این همایش علمی با هدف ارتقای روحیه پژوهش علمی معاصر اسلامی و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و محققان و دیدار آنها در آستان کاظمین انجام می شود.

 

کمیته مقدماتی این همایش درباره محورهای آن اعلام کرد: مطالعات قرآنی، مطالعات ادبی، مطالعات شرق شناسی، حدیث و راویان(تحلیل و نقد)، اخلاق و تربیت، اندیشه، عقیده و فلسفه، تشریع و حقوق (مطالعات تطبیقی)، خانواده و جامعه، همزیستی مسالمت آمیز، سیره(شبهات و پاسخ ها)، پیامبر اکرم(ص) و امام مهدی(عج) (خاتم الانبیاء و خاتم الاوصیاء)، رسانه و هنرها، نسخه های خطی و تحقیق(مطالعه و نقد) از جمله محورهای این همایش است.

 

این کمیته درباره شرایط شرکت در این همایش علمی تاکید کرد: مقاله پژوهشی نباید استخراج شده یا منتشر شده یا به نهاد دیگر برای انتشار داده شده باشد، این مقاله پژوهشی باید مبتنی بر تحقیق روش مطالعه و تحلیل باشد نه ارایه روایی، این پژوهش باید در چارچوب محورهای همایش باشد. باید مبانی استاندارد علمی متعارف در نگارش تحقیقات علمی و مستندسازی منابع رعایت شود، تعداد صفحات این پژوهش بیش از 20 صفحه و کمتر از 15 صفحه نباشد. همه پژوهش های ارایه شده به این همایش مشمول مراحل ارزیابی علمی خواهد بود.

 

این همایش علمی بین المللی سالانه با هدف گسترش فرهنگ اسلامی و تبیین جهانی بودن آن در عرصه های مختلف و تقویت اصول انسانی سیره حضرت محمد(ع) و غنی سازی کتابخانه اسلامی با افزوده های علمی برگزار می شود.

کد خبر 1159513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha