امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه بسیار مهم دینی و همگانی است

امیری مقدم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه بسیار مهم دینی و همگانی است که در قرآن کریم بارها و بارها برآن تاکید شده و یکی از جلوه‌‌های بسیار زیبای نظام اسلامی است.

بهمن امیری مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در همه عرصه‌ها و حوزه‌های اداری و دولتی، هیئت‌ها و تشکل‌ها مذهبی، اصناف و بازاریان، بخش خصوصی و خدماتی و دیگر حوزه‌ها به شکل فعال و جدی دنبال شود.

 

 

استاندار کرمانشاه افزود:  اثرگذاری کلام آمران به معروف و ناهیان از منکر را یکی از عوامل موفقیت در ادای این فریضه است و افرادی باید در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات به کار گرفته شوند که دارای ویژگی‌هایی مانند اعتقادات قوی دینی و حضور فعال در عرصه‌ها برخوردار باشند و علاوه بر این‌‌ها، سخنان آن‌‌ها بر فضای جامعه اثرگذار باشد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: پررنگ کردن جشن‌های مبارکی مانند اعیاد شعبانیه به عنوان یک معروف، به کمرنگ شدن و به حاشیه رفتن منکرها در جامعه منتهی می شود‌ و جلوه‌های مبارک و پربرکت ایام ولادت و ایام شهادت باید در فضای شهر کاملا احساس شود‌ که متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل می شود.

 

 

 

امیری مقدم تاکید کرد: مساجد یک مکان معنوی و جای حضور مومنین و نمازگزاران است و باید بهداشت و پاکیزگی این محیط مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

 

استاندار کرمانشاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود، و افرادی که این فریضه‌ی بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنها است. 

کد خبر 1159608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha