آماده‌باش کامل نیروهای راهداری/ سفرهای نوروزی به گلستان ۵۰ درصد بیشتر شد

میقانی با اشاره به افزایش حدود ۵۰ درصدی سفرها به استان گلستان، از آماده‌باش کامل نیروهای راهداری استان خبر داد.

«مهدی میقانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم مانند سایر دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی و گردشگران آمادگی کامل دارد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای راهداری در آماده باش و مشغول خدمات رسانی به مردم هستند اما برای داشتن سفری ایمن لازم است تا رانندگان و مسافران ابتدا از وضعیت راه ها مطلع شوند و ایمن رانندگی کنند.

 

وی افزود: تعداد ترددها و سفر به استان در روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد بیشتر شده است. امسال پویش سراسری راهداری کشور با عنوان «همراهان سفر ایمن» نیز همزمان با تعطیلات نوروزی در حال اجرا است. در استان یکی از مجتمع‌های بین راهی به عنوان کمپ اجرای این پویش پیش بینی شده تا توصیه های ایمنی و یکسری خدمات به رانندگان و مسافران داده شود.

 

میقانی در ادامه با بیان اینکه علت اغلب تصادفات جاده‌ای، تخطی از سرعت مطمئنه است، گفت: براساس مصوبه کمیسیون ایمنی راه های استان، امسال یک پویش تحت عنوان «منهای ۲۰» در استان اجرا می شود و رانندگانی که در حال تردد از محورهای مواصلاتی استان بویژه ۲۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی هستند باید از سرعت تعیین شده، ۲۰ کیلومتر سرعت خود را کاهش دهند.

 

وی افزود: کاهش ۲۰ کیلومتری سرعت خودروها در کاهش تصادفات رانندگی بسیار اثرگذار خواهد بود. هدف ما از اجرای این پویش، کاهش سوانح و ایمنی بیشتر در سفرها و ترددهاست.

 

میقانی گفت: هم چنین به دستگاه های خدمات رسان مانند هلال احمر، اورژانس، پلیس، راهداری و غیره اعلام شده در ایام نوروز خودروهای خود را با چراغ‌های روشن در طول محورها مستقر کنند.

کد خبر 1159689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha