توجه به اقتصاد دانش بنیان، زمینه ساز ارتقا بهره وری در کشور

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: توجه به اقتصاد دانش بنیان و تقویت این بخش، زمینه ساز ارتقا بهره وری در کشور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید هجری شمسی به همه ملت ایران و به خصوص حوزویان و دانشگاهیان و اساتید و نخبگان و فعالان فرهنگی و علمی اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب در بیانات آغاز سال فرمودند اقتصاد دانش بنیان، باعث کاهش هزینه های تولید در کشور شده و زمینه ارتقای میزان بهره وری را فراهم می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: چنین اقتصادی علاوه بر ایجاد رونق در بخش تولید زمینه ساز جهش در نهضت اشتغالزایی می شود به ویژه در رابطه با بحث ایجاد شغل برای جوانان تحصیل کرده اما بیکاری که می بایست تحولی در این زمینه رخ دهد.


رئیس دانشگاه قم همچنین گفت: آن چه ضرورت دارد این که ضمن حمایت از شرکت های دانش بنیان، زمینه ای فراهم شود که ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت شده و به این وسیله شاهد رشد فناوری و مباحث علمی در صنایع کشور همچنین بخش خدمات و کشاورزی باشیم.


وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با همت عالی مردم، مسئولان و نخبگان علمی و پژوهشی و همچنین بخش خصوصی کشور شاهد رشد و توسعه اقتصادی مطلوب به ویژه از ناحیه شرکت های دانش بنیان باشیم.


 

کد خبر 1159702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha