مرکز اسلامی امام علی(ع) در کاردیف انگلستان، مکانی برای ترویج آموزه های اهل بیت(ع)

مرکز اسلامی امام علی(ع) در شهر کاردیف در ولز انگلستان به دلیل نیاز مبرم شیعیان این منطقه و با هدف تبلیغ اندیشه اسلامی و آموزه های اهل بیت(ع) تاسیس شد.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: کشور انگلستان از جمله کشورهایی است که شماری زیادی از شیعیان را در خود جای داده است.  نزدیک به یکصد مسجد و مرکز اسلامی و سازمان شیعه در این کشور وجود دارد که بیشتر در شهرهای لندن، بیرمنگهام، منچستر، گلاسکو، لستر، کاردیف، لیدز، شیفیلد و ادینبورو قرار دارند.

 

مرکز اسلامی امام علی(ع) در شهر کاردیف پایتخت ولز در انگلستان یکی از مراکز مهم شیعیان است که در سال 1992 میلادی تاسیس شد.

با افزایش تعداد شیعیان، نیاز مبرم به وجود یک مرکز در این منطقه احساس شد. این مرکز از آغاز تاسیس تاکنون تغییرات متعددی از نظر مکان و وسعت باتوجه به افزایش جمعیت شیعیان داشته است. سید مرتضی کشمیری نظارت کلی این مرکز را برعهده دارد و نظارت میدانی آن برعهده هیئت امناست . این مرکز یکی از بناهای وابسته به موسسه امام علی(ع) در لندن است.

 

اهداف این مرکز

این مرکز با هدف پیوند اقلیت مسلمان و تحکیم پیوندهای آنها، تبلیغ اندیشه اسلامی و منطقه و آموزه های اهل بیت(ع)،جذب جوانان و تربیت و آموزش آنها تاسیس شد.

این مرکز اسلامی همچنین به مشارکت در فعالیت های بشردوستانه و بهبود شرایط فرهنگی، آموزشی و اجتماعی مسلمانان و کمک به آنها در جنبه های عبادی و معاملاتی مانند انعقاد قراردادهای ازدواج و طلاق و سایر کارهای دیگر توجه دارد.

 

فعالیت های این مرکز

1- اداره امور دینی: این اداره به پاسخگویی پرسش های فقهی و اعتقادی و برگزاری دوره های فقهی و اعتقادی و ارایه سخنرانی به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی اختصاص دارد.

 

2- اداره امور اجتماعی: این اداره به امور ازدواج،طلاق، حل و فصل اختلافات و رسیدگی به اختلافات خانوادگی یا بین اقلیت مسلمان توجه دارد. همچنین سمینارها و نشست های مورد علاقه مسلمانان در سطح اجتماعی و فرهنگی برگزار می کند.

 

3- بخش مدیریت مناسبت ها: این بخش به تهیه و سازماندهی مناسبت های خصوصی و عمومی از جمله برنامه های ماه های محرم و رمضان و برگزاری مناسبت های اهل بیت(ع) و مناسبت های اجتماعی همجون عروسی توجه دارد.

 

4-بخش رسانه: این بخش به طور تخصصی به چاپ مجله های دوره ای و ویژه مناسبت ها به زبان های رایج اقدام می کند.

5- بخش جوانان: این بخش به جذب جوانان از طریق توجه به آنها از نظر تربیتی، فرهنگی و برپایی اردوهای پیشاهنگی آموزشی و تفریحی اهتمام می ورزد.

کد خبر 1159708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha