تاسیس دانشکده علوم حدیث از خدمات ارزنده دینی آیت الله ری شهری است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: تاسیس دانشکده علوم حدیث و موسسه دارالحدیث از خدمات ارزنده مرحوم آیت الله محمد محمدی ری شهری است.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تسلیت رحلت آیت الله محمد محمدی ری شهری گفت: تأسیس دانشکده علوم حدیث در جوار بارگاه حرم سید الکریم علیه السلام و تاسیس مؤسسه دار الحدیث در قم از جمله خدمات ارزنده مرحوم آیت الله ری شهری است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به فعالیت های سیاسی و اجتماعی این عالم ربانی پیش از انقلاب و اشاره کرد و گفت: آیت الله رى شهرى از ابتداى نهضت اسلامى به‌ویژه در جریانات ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، با اهداف و دیدگاه‌هاى حضرت امام خمینى قدس سرّه آشنا شد و طی سال های ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۷ در چندین مرحله توسط ساواک به زندان رفت یا ممنوع المنبر شد.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار افزود: آیت الله ری شهری پس از سال‌ها حضور در دروس خارجِ فقه و اصول، به درجه اجتهاد نائل آمد و اجتهاد وی از سوی برخی اساتید برجسته حوزه علمیه قم گواهی شد  و در دوران حیات امام راحل و زعامت مقام معظّم رهبری به مَناصبی که شرط احراز آنها «اجتهاد» است منصوب شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به فعالیت های اجتماعی و سیاسی آیت الله ری شهری پس از پیروزى انقلاب اسلامى اشاره کرد و گفت: دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات، تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)، نمایندۀ مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبرى،  نماینده ولىّ فقیه و سرپرست حجّاج  و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام  از مهم ترین مناصب و مسئولیت های این عالم گرانقدر است.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار افزود: همچنین آثار و تالیفات زیادی از آیت الله ری شهری در علوم حدیث و روایت، مسائل خانوادگی سیاسی، فرهنگی، امام شناسیر علوم حدیث و روایت، مسائل خانوادگی سیاسی، فرهنگی، امام شناسی به یادگار مانده است که  به بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در بیش از ۲۱۵ جلد می رسد.

کد خبر 1159772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha