لزوم علمی کردن تولیدات/ کشاورزی باید مدرن شود

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: تولید کنندگان باید با آموزش، نحوه کار را از سنتی به علمی و صنعتی پیش ببرند تا هم خستگی کار کمتر و بهره برداری بیشتر و با هزینه کمتر تولید بیشتر داشته باشند.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تبریک سال نو و با اشاره به شعار سال«تولید، دانش بنیان واشتغال‌آفرین» اظهار کرد: وظیفه دولت و مسئولان این است که در رابطه با تولیدات کشاورزی باید با تکیه بر دانش، هم نوع نیاز به تولیدات کشاورزی را در کشور احصاء کنند و هم بر کیفیت و کمیت بیفزایند و هزینه تولید را کم کنند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه باید در کشاورزی از روش سنتی پر هزینه پرهیز و ابزار کشاورزی را متناسب به پیشرفت‌های دنیا و زمان تولید را کوتاه کرد افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر علمی کردن تولیدات و از تولید به سبک سنتی کاستن و از منابع بنحو احسن استفاده کردن است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه سوخت، انرژی، آب و سایر منابع مهم و حیاتی را بسیار بد استفاده می کنیم گفت: تولید کنندگان باید با آموزش، نحوه کار را از سنتی به علمی و صنعتی پیش ببرند تا هم خستگی کار کمتر و بهره برداری بیشتر و با هزینه کمتر تولید بیشتر داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه با همین سیاست در مورد سایر تولیدات صنعتی یا غیر آن  باید عمل شود تصریح کرد: با دستگاه‌های بروز و پیشرفته با کیفیت ترین تولیدات در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: البته دانشمندان و نخبگان باید در تولید ابزار کار، دستگاه‌های پیشرفته و آخرین مدل روز فکر خود را بکار بگیرند تا از کشورهای پیشرفته عقب نمانیم.

کد خبر 1159854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha