افزایش وقوع تصادفات در استان/ پویش «همراهان سفر ایمن» در محور گرگان_ علی آبادکتول اجرا می‌شود

زنگانه از افزایش تصادفات در استان گلستان از آغاز سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: باید تدابیر ویژه‌ای برای کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت در استان اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز «سهشنبه ٢ فروردین» در بازدید از محورهای مواصلاتی استان گلستان با اشاره به اجرای پویش سراسری همراهان سفر ایمن اظهارکرد: این پویش در ۲۳ نقطه پرتردد کشور اجرا می شود و محور گرگان به علی آبادکتول در استان گلستان نیز یکی از این ۲۳‌محور پرتردد است.

 

استاندار گلستان گفت: هدف از اجرای این پویش سراسری این است که رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی به مدت ۱۵ دقیقه توقف و استراحت کنند. به همین منظور در محور گرگان به علی آبادکتول از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کمپی برپا شده است که رانندگان می توانند اقامتی کوتاه در آن داشته باشند.

 

وی افزود: متاسفانه روند تصادفات در کشور در تعطیلات نوروزی رو به افزایش بوده و در استان گلستان هم شاهد افزایش تصادفات جرحی و فوتی هستیم که باید برای کاهش آن تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

 

زنگانه یادآور شد: در سال گذشته نیز میزان تصادفات منجر به فوت و جرح در کشور افزایشی ۲۶ درصدی داشت.

 

وی گفت: پویش منهای ۲۰ نیز به صورت استانی در محورهای مواصلاتی استان آغاز شده و برهمین اساس رانندگان در جاده های استان سرعت خودروی خود را ۲۰ کیلومتر نسبت به سرعت تعیین شده کاهش می دهند.

 

کد خبر 1159890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha