پیوستن ۱۶۵۰ راننده به پویش بهرفت جوانان هلال احمر خوزستان

خدادادی از پیوستن بیش از یک هزار و ۶۵۰ راننده به پویش بهبود رفتارهای ترافیکی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» عصر امروز (سه‌شنبه ۲ فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروز ۱۴۰۱ با مشارکت و همراهی اعضای جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه در سراسر استان خوزستان و در قالب برپایی پست‌های موقت در مبادی ورودی شهرستان ها در حال برگزاری است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به اجرای پویش ملی بهبود رفتارهای ترافیکی(بهرفت) در کنار سایر فعالیت های بشردوستانه اعضا در این پست ها افزود: در قالب این پویش تلاش می‌شود تا مراجعه‌کنندگان و مسافرین نوروزی با پیوستن به این پویش و امضای میثاق نامه آن به رعایت نکات ایمنی در سفر به ویژه رعایت قوانین رانندگی توجه ویژه داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۶۵۰ نفر در این پویش شرکت کرده و با امضای میثاق نامه ضمن آنکه پذیرفته اند بیش از پیش متعهد به رعایت قوانین رانندگی باشند به عنوان سفیران این پویش خواهند کوشید با تشویق دیگران به رعایت قوانین و نکات ایمنی در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش ایفا کرده و سهیم شوند.

 

خدادادی تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته آمار تصادفات جاده ای در ایام تعطیلات نوروز ۷۹ درصد بیشتر شد و ۳۹۷ هموطن در ایام نوروز بر اثر تصادف های جاده ای جان خود را از دست داده اند که این آمار نیز در مقایسه با سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است. 

 

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش میزان سفرهای نوروزی و ترددها در محورهای مواصلاتی می توان انتظار افزایش آمار تصادفات و به تبع آن افزایش آمار متوفیان و مصدومان را داشت، لذا اجرای این طرح ها و حساس سازی جامعه کمک خواهد کرد فرهنگ صحیح رانندگی کردن و رعایت موارد ایمنی نهادینه شده و در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر گذار باشد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان خاطر نشان کرد: امیدواریم با رعایت مقررات و رانندگی ایمن شاهد کاهش در صد آمار تصادفات، تلفات و مصدومان باشیم.

 

وی در پایان با دعوت از هم‌میهنان جهت پیوستن به این پویش به مسافرین نوروزی و کاروان های راهیان نور توصیه کرد: حتما در هنگام سفر شدن در وسایل نقلیه نسبت به بستن کمربند ایمنی اقدام کنند و رانندگان نیز توجه داشته باشند که سلامت خود و سرنشینان خودروی تحت کنترل آنها بسته به شیوه رانندگی اوست.

 

کد خبر 1159916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha