فرمایشات مقام معظم رهبری  می‌تواند اقتصاد ملی را از نظر بنیادی پایدار کند

دلیری با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری رمز موفقیت برای اقتصاد کشور است و می‌تواند اقتصاد ملی را از نظر بنیادی پایدار کند، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان توسط کسانی می‌تواند شکل بگیرد که دارای دانش علمی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امین دلیری استاد دانشگاه و معاون سابق وزارت اقتصاد در گفتگویی با رادیو گفتگو درباره شعار سال 1401 «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر تولید و اشتغال اصرار و تاکید داشتند، گفت: رمز موفقیت اقتصاد داخلی یا ملی کشور از تولید است. تولید نیز به متغیرهایی از جمله سرمایه‌گذاری و تکنولوژی وابسته است.

 

وی به وظایف دولت برای تحقق شعار سال اشاره و عنوان کرد: دولت وظایف بسیار مهم و همچنین بیشتری نسبت به همه قوا در این زمینه دارد. چون اجرائیات با این قوه است و می‌تواند با اجرای این سیاست‌ها مفید باشد. سال 1401 سال بسیار حساسی برای اقتصاد کشور است، ما وارد سالی می‌شویم که باتوجه‌به تمهیداتی که دولت با همکاری مجلس برای مجوزها و رفع موانع تولید داشته، می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از تحولات اقتصادی کشور باشد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برای عملی شدن این مهم شرطی وجود دارد، گفت: اول باید دولت همت بگمارد و تورم و نقدینگی را که دو معضل بزرگ اقتصاد فعلی کشور است، حداقل رشد آن را متوقف کند و بتواند برنامه‌های اصلاحی اقتصاد خودش را جلو ببرد.

 

دلیری به ارز ترجیحی و تأثیرات منفی آن بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: دولت باید حتماً سیاستی را در پیش بگیرد تا با حذف ارز ترجیحی و شوک‌های ایجاد شده عدم ثبات در اقتصاد ایجاد شود؛ بنابراین ما در ابتدا نیازمند ثبات اقتصادی در کشور هستیم.

 

معاون سابق وزارت اقتصاد بر تحریک سرمایه گذرای در کشور تاکید و بیان کرد: باید هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری را تحریک کنیم و همین‌طور در جذب سرمایه‌گذاری خارجی تلاش نماییم. فرمایشات مقام معظم رهبری رمز موفقیت برای اقتصاد کشور است و می‌تواند اقتصاد ملی را از نظر بنیادی پایدار کند.

 

دلیری با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان توسط کسانی می‌تواند شکل بگیرد که دارای دانش علمی هستند افزود: دولت در کنار شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند کمک کند و از نظر اقتصادی و دادن مجوزها این شرکت‌ها را توسعه دهد.

کد خبر 1159988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha