۱۵ هزار گردشگر از اماکن تاریخی گیلان بازدید کردند

جهانی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵ هزار گردشگر از اماکن تاریخی گیلان بازدید به عمل آورده‌اند گفت: پروتکل‌های بهداشتی در کلیه تاسیسات گردشگری گیلان طبق دستورالعمل‌های صادره رعایت می‌شود.

«ولی جهانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اعلام این خبر که از 27 اسفند 1400 تاکنون بیش از 15 هزار گردشگر از اماکن تاریخی گیلان بازدید به عمل آورده‌اند اظهار داشت: برآوردها نشان می‌دهد میزان بازدید گردشگران از این اماکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 25 درصد رشد داشته است.

 

سرپرست میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه در راستای معرفی اماکن تاریخی استان اقدامات بسیار خوبی به اجرا درآمده است تصریح کرد: گیلان از حیث داشته‌های فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است و در همین راستا تلاش کردیم بازدید برخی از اماکن و بناهای تاریخی و فرهنگی استان رایگان باشد.

 

جهانی از بازدید گسترده گردشگران و مسافران نوروزی از موزه میراث‌روستایی گیلان، قلعه رودخان و شهر تاریخی ماسوله خبر داد و اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان بازدیدها از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک رشد 25 درصدی همراه است.

 

وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قبل از فرا رسیدن ایام نوروز کلیه مراکز گردشگری، تاسیسات اقامتی، پذیرایی استان گیلان برای خدمات‌رسانی بهینه به گردشگران در آمادگی کامل قرار داشتند افزود: در راستای استمرار این خدمات‌دهی‌ها بر عملکرد همه واحدها نظارت و بازرسی اعمال می‌شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان را بخشی از اقدامات این دستگاه برای نظارت بر تاسیسات اقامتی و پذیرایی اعلام کرد و گفت: مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانند از طریق مسیرهای ارتباطی پیش‌بینی‌شده نظیر سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۴۴۰ و یا سامانه تلفنی ارتباط مردمی و رسیدگی به شکایات ۰۹۶۳۹ پیشنهادات، انتقادات و یا شکایت خود را انتقال دهند.

 

جهانی ضمن اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری گیلان طبق دستورالعمل‌های صادره خاطرنشان کرد: تاکنون پنج هزار و 200 اثر تاریخی در گیلان شناسایی و هزار و 200 اثر آن هم در فهرست آثار ملی ثبت شده است همچنین گیلان در بین سایر استان‌ها از این حیث مقام چهارم را در کل کشور داراست.

 

کد خبر 1160000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha