تردد در سطح مواصلاتی کردستان ۱۷ درصد افزایش داشته است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: تردد در سطح مواصلاتی کردستان ۱۷ درصد افزایش داشته است که این رقم در کشور ۳۵ درصد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبدالرحمان حسینی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در جلسه ایمنی راههای کردستان اظهار کرد: در ایام طرح نوروزی تاکنون، در تمامی محورها راهداری فعال بوده و 20 راهدارخانه با 400 نفر راهدار در استان بصورت شبانه‌روزی فعال است.

 

 

وی با اشاره به ظرفیت ستاد سفر استان افزود: از حداکثر ظرفیت کمیته‌های این ستاد استفاده شده است و در زمینه تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش تردد داشته‌ایم.

 

 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان تصریح کرد: میزان سفرهای استان نسبت به سال 98 یعنی قبل از ایام کرونا 16 درصد کاهش داشته است.

 

 

حسینی در خصوص ترمینال‌ها و پایانه مسافربری اضافه کرد: دو شهرستان کامیاران و قروه ترمینال ندارند و نیاز به توجه به این موضوع است.

 

 

وی اضافه کرد: 50 درصد تصادفات استان براثر واژگونی است و چهل درصد نیز در راه‌های فرعی و روستایی اتفاق می‌افتد.

 

 

حسینی گفت: براساس مطالعات انجام شده عامل 90 درصد تصادفات، خطای انسانی است و نیاز به فرهنگسازی در این حوزه داریم.

 

 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان افزود: ناوگان عمومی کردستان فرسوده است و ۸۰۰ مینی‌بوس در استان فعال بوده که میانگین سنی آنها بالای ۳۵ سال است در حالیکه میانگین کشوری ۲۵ سال است.

کد خبر 1160071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha