پذیرش ۶۵۰۴ مازندرانی در اردوگاه های مناطق عملیاتی جنوب

سردار مسلمی با بیان اینکه تا کنون ۸ هزار و ۷۳۰ نفر از مردم شریف استان مازندران برای حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در سایت راهیان نور سپاه کربلا ثبت نام کردند، گفت: ۶ هزار و ۵۰۴ زائر تا الان در اردوگاه های مازندران پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، سردار«سیاوش مسلمی» در بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در خرمشهر با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که با توجه به شرایط کرونایی شاهد استقبال بسیار خوبی از طرف مردم در راهیان نور مواجه شدیم، اظهار کرد: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از ۱۷ اسفند سال ۱۴۰۰ اعزام کاروان‌ها هم بصورت خودجوش و هم ثبت نامی شروع شد.

 

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه تا کنون ۸ هزار و ۷۳۰ نفر در سایت راهیان نور سپاه کربلا ثبت نام کردند، افزود:  ۶ هزار و ۵۰۴  زائر تا الان در اردوگاه های مازندران پذیرش شدند.

 

وی با بیان اینکه مراسم سال تحویل هم در یادمان شهدای هفت تپه با حضور فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس و بیش از یک هزار زائر شهدا برگزار شد، گفت: این اعزام ها تا ۶ فروردین ادامه دارد. وجه امتیاز راهیان نور امسال حضور خودجوش خودروهای شخصی و خانوادگی بود که تا این لحظه ۲۶۹ دستگاه خودروی شخصی در اردوگاه های سه گانه مازندران (شهید جعفرزاده در اندیمشک، شهید بلباسی در خرمشهر و یادمان هفت تپه) حضور داشتند.

 

سردار مسلمی با بیان اینکه زائران علاوه بر بازدید یادمان هفت تپه،  از یادمان عملیات والفجر ۸ در اروند کنار، شلمچه، نهرخین، فتح المبین و ... بازدید می کنند، افزود: برنامه های متنوع فرهنگی برای زائران در اردوگاه ها شامل برنامه طنز در جبهه، مولودی خوانی اعیاد شعبانیه، مناجات خوانی و برپایی دعا ، نماز جماعت، مسابقات فرهنگی، روایتگری، رزمایش فرهنگی و.... برگزار می شود .

 

وی بیان کرد: پس از دوسال وقفه بخاطر شرایط کرونایی، بسترسازی برای حضور خانوادگی در مناطق فراهم شد و  تلاش کردیم برای ارزان سازی راهیان نور، از ظرفیت خیرین بهره بگیرریم که زائرین با کمترین هزینه در اردوگاه ها اسکان و از خدمات بهرمنده می شوند. که همین باعث استقبال پرشور زائرین شد .

 

سردار مسلمی با بیان اینکه امسال راهیان نور به صورت خودجوش  برگزار شد، تصریح کرد: سپاه کربلا برای بسترسازی و ارائه خدمات با کیفیت اقدامات قابل توجهی انجام داده است که نمونه های آن ،مسئله ایمنی کاروان ها، تغذیه با کیفیت، حضور پررنگ راویان در کاروان ها و در یادمان‌ها، تجهیز محل اسکان زائران با وسایل گرمایشی و سرمایشی و مهمترین برنامه بازدید زائران و حضور آنها از یادمان شهدای هفت تپه و برگزاری مراسم فرهنگی بود.

 

وی خاطرنشان شد: هرچه برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم، کم است چرا که این فرهنگ بیمه کننده جامعه به ویژه نسل جوان از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است. وقتی شاهد سیل جمعیت جوان و نوجوان در یادمان ها و مناطق عملیاتی هستیم،این نشان دهنده اثرگذاری ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است.

 

سردار مسلمی گفت: رهبر معظم انقلاب به مسائل فرهنگی توجه ویژه و نگاه خاصی دارند و این توجه و نگاه معظم له در تمامی بیانات و سخنرانی ها مشاهده میشود که اگر سخنان نوروزی حضرت آقا(مقام معظم رهبری) را مرور کنیم درباره لحظات سال تحویل  فرمودند،که تقریبا همه اقشار مختلف مردم با دعا و ذکر و نیایش و معنویت و اظهار ارادت به ساحت پروردگار  سال را تحویل و آغاز کردند،این همان فرهنگ معنوی و اسلامی مردم ایران است که در یک عید ملی، مراسم معنوی برگزار می کنند که همه این ها از برکت خون شهدا ست که امروزه می بینیم مردم برای زنده نگه داشتن راه و رسم شهدا به مناطق عملیاتی جنوب میایند و سال نو خود را آغاز میکنند باید این دستاوردها را حفظ کرد و برای تقویت و انتقال آن به نسل آینده ساز انقلاب تلاش کرد.

 

کد خبر 1160094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha