برپایی تعداد ۴۰ چادر عشایری در مبادی ورودی شهر های استان فارس در ایام نوروز

حیاتی از برپایی تعداد ۴۰ چادر عشایری در کمپ های استراحتگاهی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و مکان های دیدنی و تاریخی استان فارس در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جاوید حیاتی» امروز (پنج شنبه ۴ فروردین) از برپایی تعداد ۴۰ چادر عشایری در کمپ های استراحتگاهی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و مکان های دیدنی و تاریخی استان فارس در ایام نوروز خبر داد و گفت: هدف از برپایی این  چادرهای عشایری معرفی پتانسیل‌ های جامعه عشایری فارس و ارائه فرهنگ سنن و آداب، صنایع دستی، موسیقی اصیل عشایری و انواع تولیدات عشایر به بازدید کنندگان و مسافران نورزی و کمک به رونق اقتصادی تولیدکنندگان عشایری است.

معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس با بیان اینکه در این سیاه چادرها محصولات دامی ارگانیک و صنایع دستی عشایر، پخت نان و آش محلی عرضه می شود، افزود: برای ایجاد شادی در مهمانان و بازدید کنندگان اغلب موسیقی محلی با ساز و نقاره نواخته می شود و رقص چوب مردان موسیقی اصیل عشایری را به بازدیدکنندگان  و مسافران نورزی معرفی می کنند.

وی اظهار کرد: «سیاه چادر» در مکان های تاریخی از جمله حافظیه، مجموعه تخت جمشید و آتشکده فیروزآباد و مکان های پربازدید روزانه پذیرای انبوه بازدید کنندگان است.

کد خبر 1160121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha