تصادفات وصله ناجور سفرهای نوروزی

نوروز با همه شادی، مهرورزی و صفایی که در بین ایرانیان دارد اما حوادث جاده ای چالشی برای این ایام و به تعبیری وصله ناجوری برای سفرهای نوروزی محسوب می شود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: فرارسیدن سال نو و نوروز باستان باعث شده تا برخیبار سفر ببندند و با حرکت به نقاط مختلف کشور از زیبایی های این ایام استفاده کنند.

سفرهای نوروزی حال و هوای خاصی برای مسافران و گردشگران ایجاد کرده و بازار هم تحت تاثیر سفرها رونق یافته و شهرهای کشور میزبان خیل عظیمی از مسافران بوده و امسال نیز با گذر از دو سال شرایط سخت کرونایی و محدودیت ها امروز شاهد سفرهای زیادی هستیم.

افزایش حجم مسافرت ها و شروع به کار زیرساخت های گردشگری شرایط خاصی را ایجاد کرده که ستاد تسهیلات سفر در سراسر کشور تمرکز خود را بر خدمت رسانی بکار گرفته است.

13 روز نوروز همه خاطرات شیرین و پرنشاطی را برای مردم به ارمغان آورده اما در این میان خاطر برخی از خانواده ها سبب بروز حادثه و جانباختن عزیزی از آنان تلخ و آزرده می شود.

 

تصادفات وصله ناجور سفرهای نوروزی محسوب می شود که برای همه ناراحت کننده و پر دغدغه است از این رو تلاش مسئولان امر بر مدیریت حوادث و کاهش سوانح رانندگی قرار گرفته و لازم است مردم هم قوانین را رعایت کنند.

افزایش 60 درصدی تردد در جاده های استان اصفهان

 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان از افزایش 60 درصدی تردد در جاده های این استان در سال جاری در مقایسه با سل گذشته خبرداد.

«محمدعلی صلواتی« تردد بیش از 12 میلیون خودرو در جاده های این استان را نمونه ای از افزایش ترددها بیان کرد و افزود: این ترددها در حال افزایش است.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و ظرفیت گردشگری و تاریخی استان اصفهان از جمله عوامل افزایش تردد در جاده های این منطقه است.

فوت 15 نفر در جاده های استان اصفهان

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: از 28 اسفندماه تاکنون 15 نفر به دلیل تصادفات در جاده های این استان جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ «اصغر زارع« افزود: سرعت غیرمجاز‏، عدم توجه به جلو خواب‌ آلودگی رانندگان سه عامل مهم در وقوع این حوادث بوده که عمدتا واژگونی خودرو است.

وی ادامه داد: با توجه به پایان روزهای تعطلیل ابتدایی نوروز و بازگشت برخی از هم وطنان و شروع موج دوم آن افزایش سفرها را خواهیم داشت که رعایت قوانین و مقررات لازم است.

*اقدمات پیشگیرانه در حوزه ترافیک

 

کاهش تصادفات دغدغه مسئولان امر از جمله پلیس، راهداری و حمل و نقل جاده ای و اورژانس 115 می باشد که تدابیر لازم نیز در این خصوص صورت گرفته تا اینکه آمار حوادث کاهش یابد.

ایجاد ایستگاه های ایمنی و سلامت، کنترل ترددها، تشویق رانندگان قانون مدار و برخورد با رفتارهای حادثه ساز رانندگان از جمله آن است که تشویق و تنبیه در کنار همدیگر قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ایجاد 10 ایستگاه ایمنی و سلامت و نوروزگاه ها برای استراحت رانندگان مفید بوده است.

«مهدی حضری« افزود: در مجتمع های بین راهی نیز برنامه های فرهنگی و شادی پیش بینی شده تا مسافران با استفاده از این خدمات خستگی آنان کاهش و در ادامه مسیر با هوشیاری و آرامش رانندگی کنند.

کد خبر 1160178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha