علاقه و ارادت زیاد مردم لیبی به امام خمینی (ره) و تفکرات  ایشان و جمهوری اسلامی

تسخیری مردم لیبی از نظر عادات فرهنگی و تاریخی تشابهات زیادی با فرهنگ ما ایرانیان به‌ویژه درمورد عید نوروز و روز طبیعت داشته و دارند، گفت: مردم این کشور علاقه و ارادت زیادی به امام خمینی (ره) و تفکرات و رویکردهای ایشان و جمهوری اسلامی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هادی تسخیری، رایزن پیشین جمهوری اسلامی ایران در کشور لیبی در ویژه‌برنامه «فرهنگ بدون مرز» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه مردم لیبی از نظر عادات فرهنگی و تاریخی تشابهات زیادی با فرهنگ ما ایرانیان به‌ویژه درمورد عید نوروز و روز طبیعت داشته و دارند، گفت: از زمانی که بحث رایزنی فرهنگی را در لیبی راه‌اندازی کردیم و ارتباطات گسترده ما با همه طبقات اجتماعی این کشور اعم از مردم عادی و نویسندگان و شعرا و گروه‌های مردم‌نهاد شکل گرفت آداب‌ورسوم ایرانیان هم در این کشور ترویج شد.

 

وی با بیان اینکه یکی از آداب مردم لیبی در نوروز و همچنین روز طبیعت این است که مردم لباس نو به تن کرده و به طبیعت می‌آیند و دور هم جمع می‌شوند و شادی می‌کنند، گفت: مردم لیبی علاوه بر این، نمایشگاه‌هایی از صنایع‌دستی شامل لباس‌های سنتی و روغن‌کشی حیوانی را نیز در فضای باز برگزار می‌کنند.

 

تسخیری با اشاره به اینکه اکثر مردم لیبی اباضی مذهب هستند گفت: اباضی‌های لیبی در روز طبیعت، نمایشگاهی از کتاب‌های دینی و مذهبی را برگزار می‌کنند و یکی از جالب‌ترین برنامه‌هایشان هم گردهمایی سراسری تمام گروه‌های سیاسی دینی و مذهبی این منطقه در روز طبیعت است. در گردهمایی‌هایی که بنده شرکت کردم به این نکته پی بردم که اکثر فرهیختگان و نخبگان کشور لیبی علاقه و ارادت زیادی به امام خمینی (ره) و تفکرات و رویکردهای ایشان و جمهوری اسلامی دارند.

 

 

کد خبر 1160198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha