افزایش ۳۱ درصدی تعداد مسافران زمینی و هوایی نوروز در گیلان

جهانی تعداد مسافران زمینی و هوایی نوروز ۱۴۰۱ در گیلان را سه میلیون و ۳۶۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: آمارهای این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

«ولی جهانی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهارداشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده اکیپ‌ها و بازرسان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی استان گیلان و اماکن بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات نظارت می‌کنند. 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش 98 درصدی میزان اقامت مسافران نوروزی در تأسیسات اقامتی استان خبر داد و در تشریح بیشتر این خبر افزود: از 25 اسفند 1400 تا اواخر وقت دیروز چهارشنبه سوم فروردین 1401 چیزی حدود 244 هزار و 171 نفر شب در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان اقامت کردند.

 

جهانی تعداد مسافران و گردشگران نوروزی که در تعطیلات امسال از طریق مرزهای زمینی و هوایی به گیلان وارد شدند را هم برشمرد و تصریح کرد: آمارهای این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش داشته به طوری‌که طبق آخرین آمارها تا اواخر وقت چهارشنبه سوم اسفند بالغ بر سه میلیون و 368 هزار و 910 نفر از طریق زمینی و هوایی به گیلان وارد شدند. 

 

وی با بیان اینکه تعداد 45 هزار و 591 گردشگر نوروزی از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان گیلان بازدید به عمل آوردند اضافه کرد: بر اساس اطلاعات واصله تا به امروز حدود 161 گردشگر خارجی نیز از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده اند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هنگام سفرهای نوروزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به سیاست‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و تأکیدات استاندار گیلان ‌تیم‌های پایش بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی به طور شبانه‌روزی نظارت می‌کنند.

 

جهانی با تاکید بر اینکه تیم‌های نظارت و گشت و بازرسی‌ نسبت به بررسی تأسیسات گردشگری استان گیلان اقدام می‌کنند خاطرنشان کرد: مسافرین و گردشگران نوروزی می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق پل‌های ارتباطی اعلام شده شامل سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۴۴۰، سامانه تلفنی ارتباط مردمی و رسیدگی به شکایات کشور ۰۹۶۲۹ و روابط عمومی ستاد استان :۳۳۷۲۶۷۸۳ - ۰۱۳ در میان بگذارند. 


 

کد خبر 1160218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha