برپایی نوروزگاه در پنج نقطه استان زنجان/گردشگران از صنایع دستی استان استقبال می کنند

ارجمند از افزایش چشمگیر فروش صنایع دستی استان زنجان در پنج روز اول نوروز خبر داد و گفت: نوروزگاه در پنج نقطه استان زنجان برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جمع خبرنگاران از برپایی 60 غرفه صنایع دستی در استان خبر داد و اظهار کرد: همه این 60 غرفه‌در 5 شهرستان استان در کنار آثار تاریخی و گردشگری برپا شده که  آثار هنرمندان صنایع‌دستی را به نمایش گذاشته است.

 

امیر ارجمند افزود: برنامه‌های فرهنگی همزمان در این غرفه‌ها برگزار می‌شود و تمام تلاش این اداره‌کل برای رونق فروش بیشتر محصولات صنایع دستی و جذب هر چه بیشتر گردشگر در استان است.

 

وی بیان کرد: ایام نوروز، فرصتی است که با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها زمینه معرفی هر چه بهتر و بیشتر استان و ایجاد نشاط اجتماعی بین مردم فراهم شود و باید با برنامه‌ریزی درست بتوانیم ارائه خدمات مناسب همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مسافران داشته باشیم.

 

ارجمند از استقبال مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد و گفت: امروزه زنجان شهری است که تبدیل به مقصد گردشگری شده است که باید از این فرصت در بحث اقتصاد گردشگری استان بهره لازم را برد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بابیان اینکه به وسیله آموزش و رسانه‌های جمعی باید مردم را متوجه اهمیت و ارزش آثار تاریخی و میراث فرهنگی کرد، اضافه کرد: حفاظت از میراث فرهنگی یک امر اجتماعی است و مشارکت های مردمی در حفظ میراث کهن سال ایران اسلامی نقش مهمی دارد.

 

وی با یادآوری اینکه فروش صنایع دستی استان زنجان نسبت به نوروز دو سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است، گفت:  از اولویت‌هایی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برای نوروز امسال دارد، بحث معرفی صنایع‌دستی استان است که در همین راستا نمایشگاه صنایع‌دستی در نوروز برپا شده است. صنعتگران استان زنجان با تلاش خود در صنایع‌دستی استان زنجان کیفیت را در کالاهای تولید حفظ کرده‌اند.

 

ارجمند به توسعه صنعت مس، چاقو و ملیله‌کاری استان زنجان اشاره کرد و افزود: تعداد تولیدات صنایع دستی فلزی در استان زنجان به‌قدری زیاد است. استان زنجان جزء سه استان برتر تولید صنایع‌دستی فلزی در کشور است.

 

وی ابراز کرد: پیش از عید نوروز حجم فروش مس برای هدیه دادن و چیدمان سفره هفت سین بالا بود اما در عید نوروز فروش چاقو از مس بیشتر شد. گفتنی است مهمترین صنایع دستی زنجان شامل مسگری، چاقو سازی، ملیله کاری، چاروق دوزی، گلیم، جاجیم و فرش بافی می‌شود.

 

کد خبر 1160331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha