برای ورود به مسجد باید آراستگی ظاهری و درونی داشته باشیم/تشریح برنامه های دهه تکریم مساجد

حجت الاسلام محمدابراهیم با بیان اینکه برای ورود به مسجد باید آراستگی ظاهری و درونی داشته باشیم به تشریح برخی از برنامه های دهه تکریم مساجد پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسین محمد ابراهیم، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد امروز (جمعه ۵ فروردین) در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) با استناد به همه کتب آسمانی، خانه‌های خدا یا همان مساجد تکریم کرده است، گفت: مسجد، خانه خداست و خانه‌های خدا برای خداست. معصومین خود را مهمان خانه خدا می‌دانستند. میزبان خداوند، مهمان مومن و مهمان‌سرا مسجد است. 

 

رئیس مرکز رسیدگی به مرکز امور مساجد با اشاره به اینکه برای ورود به مسجد باید آراستگی ظاهری و درونی داشته باشیم، گفت: هر میزبانی باید مهمانش را تکریم کند؛ بنابراین خداوند ما را تکریم می‌کند. در روایات آمده است که “بشارت باد به کسانی که در تاریکی‌ها به سوی مسجد حرکت می‌کنند.” تکریم مسجد فقط به غبارروبی نیست؛ بلکه به حضور در مسجد است. 

 

حجت الاسلام محمد ابراهیم با اشاره به اینکه مومن در مسجد شبیه ماهی در آب است، گفت: مسجد وقتی تکریم می‌شود که مملو از نمازگزار باشد. در روایات ثواب‌های سنگینی برای هر قدم مومنی نوشته شده است که به سوی نماز جماعت در مسجد حرکت می‌کند. به استناد روایات، اگر نمازگزار در راه مسجد جان بدهد، خداوند ۷۰ هزار ملک را موظف می‌کند که به عیادت او بروند و با او انس بگیرند و تا روز قیامت برای او استغفار کند. 

 

رئیس مرکز رسیدگی به مرکز امور مساجد با اشاره به فرارسیدن دهه تکریم مساجد گفت: در دهه تکریم مساجد، برنامه‌هایی را پیشنهاد کردیم که امیدواریم اجرایی شود. اولین برنامه دهه تکریم و غبارروبی مسجد را تبیین شعار سال ۱۴۰۱ یعنی "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" قرار دادیم. مساجد باید نقش خود را در دانش بنیان کردن تولید ایفا کنند. امیدواریم شعار سال به‌خوبی تبیین شود. از دیگر برنامه‌های مساجد در دهه تکریم با محور «مسجد محل وحدت مردم»، «مسجد محل بسط ایده فرهنگ شهادت»، و «مسجد پایگاه جهاد تبیین» است.

کد خبر 1160332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha