رتبه‌ پنجم آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور

واعظی گفت: آذربایجان‌شرقی رتبه‌ی پنجم کشوری از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان و گسترده‌ترین مراکز رشد و نوآوری را در بین استان‌های کشور دارد.

«عبدالرضا واعظی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار کرد: شرکت‌های فناور و دانش بنیان با تولید محصولات دانش‌بنیان موجب خودکفایی و عدم وابستگی به کشورهای دیگر و مقابله با تحریم‌های ظالمانه شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، تنها راه حل مشکل صنایع فرسوده و ورشکسته را مجهز کردن آنها به تکنولوژی‌ و دانش بنیان کردن آنها عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکل توسعه‌ی دانش‌بنیان در کشور، نگرش فرهنگی به این حوزه است.

وی کرد: باید خانواده‌ها به جای روحیه‌ی کارمندپروری در کودکان و دانشجویان، روحیه‌ی کارآفرینی را در آنها پرورش دهند، ضمن آنکه باید دانشجویان فارغ التحصیل نیز کاربلد و دارای مهارت‌های کارآفرینانه و فناورانه باشند.

واعظی از مدیران و مسئولین خواست با خرید محصولات شرکت های فناور و دانش‌بنیان حمایت عملی خود را از این شرکت‌ها نشان دهند و افزود: رهبر معظم انقلاب از سالیان گذشته با مطرح کردن جنبش نرم افزاری، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان و بیانیه گام دوم انقلاب بر موضوع اقتصاد منهای نفت و اقتصاد دانش بنیان تاکید کرده‌اند.

وی افزود: از ۲۰ سال گذشته پارک علم و فناوری با هدف جدایی از اقتصاد نفتی و حمایت از ایده‌ها و نخبگان در کشور ایجاد شده است. پارک علم و فناوری مکانی است که در آن افراد، طرح و ایده‌ی خود را تبدیل به محصول فناورانه و دانش بنیان می‌کنند و از تسهیلات و حمایت‌های ویژه پارک بهره‌مند می‌شوند.

واعظی گفت: آذربایجان‌شرقی رتبه‌ی پنجم کشوری از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان و گسترده‌ترین مراکز رشد و نوآوری را در بین استان‌های کشور دارد و همه‌ی مردم در جای جای استان می‌توانند از خدمات پارک برخوردار شوند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، تلاش برای افزایش شرکت‌های دانش بنیان، تبدیل کردن صنایع بزرگ استان به صنایع دانش بنیان، ایجاد کریدور فناوری در اطراف آزادراه «تبریز-سهند»، توسعه‌ی گفتمان دانش بنیان و طراحی و ساخت نخستین خودروی دانش بنیان کشور را از برنامه‌های آتی پارک علم و فناوری استان عنوان کرد.

کد خبر 1160447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha